Tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia
:
Było to bezsprzecznie silnik o poj.- 565 ccm
a samochód, w którym był ten silnik to:
Model: Daimler steel wheel car
Typ: Daimler Wire-Wheel Car
I osiągał on prędkość: 22 km/h
Problem w tym czy był to (jak jest w pytaniu) – MB?
Bo silnik i samochód (moim zdaniem ) - to jest DM (Daimler-Maybach) - dodatkowo na podwoziu zbudowanym w 1888 roku w Neckarsulm w obecnych zakładach Audi – wcześniej NSU – a wtedy "Hoch-Niederrad".
Otóż wedle źródeł (1.Maybach - history of brand, 2.MB, 3.Daimler 3.Audi) –
- sprawa miała się tak;
Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach – historia najmniejszego silnika „V”
W 1887 Gottlieb Daimler kupuje wielki obszar w Seelberg - Kannstadt gdzie zaczyna zakładać warsztaty dla produkowania silników. Działają tam wspólnie - Maybach rozwija produkcję, Daimler buduje kontakty i sprzedaje silniki.
Firma zatrudnia 23-ech bardzo wysoko wykwalifikowanych robotników.
To tutaj w 1888 roku Maybach buduje i rozwija chłodzony woda, dwu cylindrowy silnik, który jest następcą legendarnego "grandfather clock" Ten nowy „V-type” silnik o pojemności 565 ccm jest zademonstrowany na Światowej Wystawie w Paryżu w 1889 roku w pojeździe o nazwie "Daimler Steel Wheel Car".
Sukces był olbrzymi!
Silnik ten potem służył jako model do licencyjnej produkcji Francuskich samochodów "Panhard & Levassor" oraz "Peugeot".
Natomiast dopiero 28 listopada, 1890 zostaje założony „Daimler-Motoren-Gesellschaft”
Warto zauważyć także, że oryginał został bezpowrotnie zniszczony w pożarze sklepu fabrycznego w 1903 roku.
A oto zdjęcia do tej historii:
Daimler steel wheel car
widok od stronu silnika:
widok z boku:
a to Bohaterowie tej historii:
S1