MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pytanie nr 6 :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=9619 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MacKuz [ czw gru 16, 2004 11:55 am ] |
Tytuł: | Pytanie nr 6 :) |
Jaka była pojemność najmniejszego silnika w układzie widlastym (V) wyprodukowanego przez MB ?? Nagrodą jest koszulka naszego partnera OSP ( http://osp.net.pl ) Na odpowiedzi czekamy do 22.12.2004. Pozwodzenia. |
Autor: | Idzik [ czw gru 16, 2004 1:04 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy mogę Ale: 565ccm w modelu: 1889 Daimler Steel Wheel Car ??? |
Autor: | Maniek [ sob gru 18, 2004 11:17 am ] |
Tytuł: | |
A ja obstawiam że pojemność ta wynosiła 1493 cm3 a był to samochód Mercedes-Benz w165 z 1939 roku. Był to chyba pierwszy MB którego nazwano "Baby Mercedes" przygotowany na wyścig Grand Prix Trypolisu gdzie to niespoodziewanie ograniczono pojemność silników do 1,5 litra, aby w wyścigach GP mogły powygrywać też inne samochody niż MB i AU. Ale Uhlenhaut uwinął się i zdążył z zespołem przygotować nowy samochód który był pomniejszoną "kopią" modelu w163 wyposażoną w silnik V8 o pojemności spełniającej kryteria i mocy 254 KM. Prędkość auta wynosiła nawet 280 km/h, a zbiorniki paliwa mieściły 250litrów . Skonstruowany na szybko samochód nie dal szans konkurencji. Oba przygotowane na rajd egzemplarze dotarły na metę na długo przed cała resztą wyścigu. Model ten był ostatnią wyścigówką ery przedwojennej. Pozdrawiam |
Autor: | Samsung1 [ sob gru 18, 2004 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
Tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia : Było to bezsprzecznie silnik o poj.- 565 ccm a samochód, w którym był ten silnik to: Model: Daimler steel wheel car Typ: Daimler Wire-Wheel Car I osiągał on prędkość: 22 km/h Problem w tym czy był to (jak jest w pytaniu) – MB? Bo silnik i samochód (moim zdaniem ) - to jest DM (Daimler-Maybach) - dodatkowo na podwoziu zbudowanym w 1888 roku w Neckarsulm w obecnych zakładach Audi – wcześniej NSU – a wtedy "Hoch-Niederrad". Otóż wedle źródeł (1.Maybach - history of brand, 2.MB, 3.Daimler 3.Audi) – - sprawa miała się tak; Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach – historia najmniejszego silnika „V” W 1887 Gottlieb Daimler kupuje wielki obszar w Seelberg - Kannstadt gdzie zaczyna zakładać warsztaty dla produkowania silników. Działają tam wspólnie - Maybach rozwija produkcję, Daimler buduje kontakty i sprzedaje silniki. Firma zatrudnia 23-ech bardzo wysoko wykwalifikowanych robotników. To tutaj w 1888 roku Maybach buduje i rozwija chłodzony woda, dwu cylindrowy silnik, który jest następcą legendarnego "grandfather clock" Ten nowy „V-type” silnik o pojemności 565 ccm jest zademonstrowany na Światowej Wystawie w Paryżu w 1889 roku w pojeździe o nazwie "Daimler Steel Wheel Car". Sukces był olbrzymi! Silnik ten potem służył jako model do licencyjnej produkcji Francuskich samochodów "Panhard & Levassor" oraz "Peugeot". Natomiast dopiero 28 listopada, 1890 zostaje założony „Daimler-Motoren-Gesellschaft” Warto zauważyć także, że oryginał został bezpowrotnie zniszczony w pożarze sklepu fabrycznego w 1903 roku. A oto zdjęcia do tej historii: Daimler steel wheel car widok od stronu silnika: widok z boku: a to Bohaterowie tej historii: S1 |
Autor: | MacKuz [ śr gru 22, 2004 10:56 am ] |
Tytuł: | |
Komisja po burzliwych naradach ustaliła, że zwycięzcą tego konkursu został Maniek. Gratulujemy !!!! ps. W sprawie odbioru nagrody proszę skontaktować się z Sebim który był autorem pytania a zarazem sponsorem nagrody. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |