MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt maja 24, 2024 11:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 30, 2005 10:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 972
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Panowie - dziś przeżyłem koszmar. Jestem gościem, który w swojej karierze przeżył zarżnięcie silnika OM616 na 120km trasie, takie przeżycie pozostawia ślady w psychice. Dziś było całkiem blisko ...

W poniedziałek w jednym z ursynowskich starych, rodzinnych zakładów
naprawiono mi mechanikę pompy podciśnienia i wymieniono łańcuch rozrządu w W115. Poraz drugi od jakichś 2000km wstawiono nową membranę i coś w mechaniźmie (używkę).
Od odbioru zrobiłem autem jakieś 200km. Pedał hamulca nie był tak miękki jak (wg mnie) powinien być, ale już przyjąłem że lepiej się zrobić nie da. Hamował poprawnie. Dziś musiałem wstać o 5.30 i w czasie jazdy miałem coraz większe problemy z wrzucaniem biegów. W końcu mogłem już wbić tylko 4kę !!- sytuacja jak wtedy gdy nie działa ten pompa sprzęgła.

Dojechałem na miejsce na 4ce, ale nie mogłem wrzucić wstecznego ani zgasić silnika. Kiedy otworzyłem maskę, zobaczyłem :evil: otwór :evil: w metalowej obudowie pompy podciśnienia, przez którą widziałem przegub z ramieniem do płetwy vacuum pompy !! Otwór miał jakieś 8x25mm.
Na szczęście uszkodzenie musiało zdażyć się chwilę wcześniej, bo wokół nie było wiele śladów oleju. (Na szczęście otwór w ogóle było widać).

Miałem na szczęście taki klej - plastelinę, samoutwardzający się po wymieszaniu 2 skłądników. Zakleiłem, odczekałem i włączyłem silnik.
Zagadał, biegi wchodziły elegancko, pedał hamulca nadal był twardy.
Powoli wróciłem do domu. Dojechałem, sprawdziłem - plastelina trzymała. Przeparkowałem i wtedy wyrwało mi kawał obudowy vacuum pompy - wszędzie ślady oleju, potem kałuża itp.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia ?

Jak mam się teraz zachować wobec mechanika ?

Co mogło się zerwać, co mogło być źle podłączone ?

Ile zapłacę za nową pompę ?

Walnijcie za moje zdrowie browara, bo już mnie szlag trafia. :evil:
Ja przecież nie mam za co - wszystko pójdzie na pompę [oczko]

Nie piszcie tylko, że nie trzeba było zostawić samochód - to była "ważna sprawa rodzinna".

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: sob kwie 30, 2005 11:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Ensignx pisze:
Jak mam się teraz zachować wobec mechanika ?


Zmienić, żeby sobie rąk nie brudzić [oczko]

Ensignx pisze:
Walnijcie za moje zdrowie browara, bo już mnie szlag trafia. :evil:


Zrobione [piwo] [clown]

Ensignx pisze:

Ja przecież nie mam za co - wszystko pójdzie na pompę [oczko]


Zapraszam - zostało jeszcze pięć w lodówie [cool]

Ensignx pisze:
Nie piszcie tylko, że nie trzeba było zostawić samochód - to była "ważna sprawa rodzinna".


Jeśli to kolejny raz w czasie krótkiego przebiegu i po tym samym magiku, to można się było spodziewać kłopotów. Wyrazy współczucia, ale ja też bym pojechał, bo nie znoszę opcji zostawiania auta [oczko] Ryzyk-fizyk [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 11:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Ensignx pisze:
Jak mam się teraz zachować wobec mechanika ?



Nie jeździ sie do tego jak to nazywasz Rodzinnego zakładu na Ursynowie.
Panowie moze sie znają na Mercach ale naprawiaja czym popadnie. Moża więc znaleźc potem w swoim aucie częsci od żuka, skody itp oraz inne zamiennniki ;) [zlosnik] To warsztat dla taksówkarzy, niestety liczy sie tam przedewszystkim cena usługi.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 12:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Nie chce teraz pisac " a nie mowilem". Mam nadzieje, ze zmienisz mechanika i ze nie bedziesz ocenial poleconych mechanikow o dobrej opinii na podstawie rozmowy telefonicznej :roll: . Naprawde warto zaplacic wiecej, ale miec pewnosc ze jest dobrze. Niestety, ale oszczednosci na serwisie wczesniej czy pozniej wychodza bokiem i wtedy to slono kosztuje. W Warszawie jest kilku dobrych mechanikow z wieloletnim stazem, ktorzy specjalizuja sie w Dieslach, a czesc z nich szczegolnie w Dieslach MB.

Powodzenia i pozdrawiam.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 10:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 972
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Mitu pisze:
Nie chce teraz pisac " a nie mowilem". Mam nadzieje, ze zmienisz mechanika i ze nie bedziesz ocenial poleconych mechanikow o dobrej opinii na podstawie rozmowy telefonicznej :roll: . Naprawde warto zaplacic wiecej, ale miec pewnosc ze jest dobrze. Niestety, ale oszczednosci na serwisie wczesniej czy pozniej wychodza bokiem i wtedy to slono kosztuje. W Warszawie jest kilku dobrych mechanikow z wieloletnim stazem, ktorzy specjalizuja sie w Dieslach, a czesc z nich szczegolnie w Dieslach MB.

Powodzenia i pozdrawiam.


Ehh... miałeś rację Mitu.

Ten zakład ma niezłe notowania w rankingu na macmerc.netium.com.pl,
słyszałem też o nim od właścicieli klasycznych MB, stoją tam zacne auta czasem.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 1:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ja napisze tak Współczuje, ale dałem Ci namiary na dobry warsztat to nie chciałeś kozystac z jego usług i pojechałeś byle gdzie teraz masz tego skutki.

Ale Twoje auto Twój wybór !!

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 10:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
To może ja Cię pocieszę. Jak u mnie rozleciało się vacum to drobazgi z niej wpadły na łańcuch rozrządu, ten się zerwał i pozamiatane, wałek rozrządu też był do wymiany.
Tak więc w całej tej sytuacji miałeś sporo szczęścia.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl