MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Lakierowanie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=15438
Strona 1 z 2

Autor:  MrBrutus [ wt lis 22, 2005 2:33 pm ]
Tytuł:  Lakierowanie

Oddałem auto do lakiernika i w związku z tym mam pytanie.
Czy z przodu oraz z tyłu pod zderzakiem powinien być baranek ??
Przeglądałem fotki ale nie mogę sie dopatrzyć
Pozdrawiam

Autor:  sebi [ wt lis 22, 2005 3:46 pm ]
Tytuł: 

Hej

Tak powinien być baranek pod lakier. Z tyłu łącznie z blotnikami tzn. to dolne przetłocznie a z przodu do połowy wys. dolnego pasa II seria tzn. ta szeroka dolna część.

Obrazek

Autor:  MrBrutus [ śr lis 23, 2005 3:48 pm ]
Tytuł: 

Dziekuję Pozdrawiam :-)

Autor:  t.king [ pn maja 05, 2008 3:16 pm ]
Tytuł: 

zbliża się ostatni etap prac z moją 115 ,czy ktoś odpowie na dręczące mnie pytania , z góry bardzo dziękuję za pomoc
jak są malowane progi i wewnętrzna część nadkoli - tam również jest baranek ?

Autor:  Mitu [ wt maja 20, 2008 6:13 pm ]
Tytuł: 

t.king pisze:
jak są malowane progi i wewnętrzna część nadkoli - tam również jest baranek ?


Ogólnie

Progi i wnęki nadkoli pokryte barankiem i pomalowane w kolor nadwozia. Tylny pas (poniżej zderzaka) i dolne przetłoczenia tylnych błotników bez baranka.

I seria

Baranek na przednich błotnikach do listew dolnych (a w rzeczywistości trochę powyżej), kolor czarny niezależnie od koloru auta. W modelach z podwójnym zderzakiem tak samo (mimo braku listew).

II seria

Baranek na przednich błotnikach do poziomu zderzaka, tyle że na kolor nadwozia.

t.king pisze:
zbliża się ostatni etap prac z moją 115


Wrócisz do 624?

Autor:  t.king [ śr maja 21, 2008 9:48 am ]
Tytuł: 

bardzo dziękuje Mitu za pomoc :lol:

Mitu pisze:
Wrócisz do 624?

tak ,będzie żółtego koloru
8)

Autor:  Mitu [ czw maja 22, 2008 8:11 pm ]
Tytuł: 

Może to Ci się przyda ;) :

Obrazek

Obrazek

Co prawda nie jest to 624, ale też żółty [zlosnik] .

Autor:  t.king [ pt maja 23, 2008 1:03 pm ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Może to Ci się przyda

tego też nie wiedziałem,
na tym pierwszym zdjęciu ,to co jest ,bo coś tego nie widzę oczami wyobraźni :-?

Autor:  Mitu [ ndz maja 25, 2008 4:17 am ]
Tytuł: 

t.king pisze:
na tym pierwszym zdjęciu ,to co jest ,bo coś tego nie widzę oczami wyobraźni :-?


Wnęka lewego, przedniego błotnika (od strony koła). Widać okular lewej lampy i gumę zabezpieczającą przewody i lampę.

Autor:  heted [ pt cze 19, 2009 12:49 am ]
Tytuł: 

Wątek jest stary, ale skorzystam.
Ile trzeba, można, trzeba dać, za akrylowe lakierowanie 115 pastel-weiss?

Autor:  sojczyn [ pt cze 19, 2009 7:23 am ]
Tytuł: 

Witam.

Pytanie jest troche złożone. Cena za malowanie samochodu poza kosztami związanymi z lakiere, producentem itd, w dużej mierze zależy od tego gdzie malujesz samochód, czy sam go sobie rozbierasz ( składasz ), czy wchodzą w to naprawy blacharskie ( a przypuszczam, że skoro maluje sie W115 to dlatego, że jego kondycja nie wygląda już najlepiej i zawsze sie jakaś dziurka znajdzie ) i od tego czy maluje sie całość z wnętrzem, komorą silnika itd i czy konserwuje sie przy tym podwozie bo przy lakierowaniu za zwyczaj sie to robi.

U nas na Śląsku za malowanie jednego elementu przy zwykłym akrylu biorą ok 250 zł, ale przy malowaniu całego auta z zewnątrz ( mowa o sedanie ) to ok 2500 zł, jeśli jest wyjęty silnik i życzył bys sobie malowanie wszystkiego przy doszczętnie rozebranej karoserii to jest to koszt ok 3500 zł. Wliczając w to konserwacje jakieś 500 zł i rozbieranie / składanie auta, jeśli tego sam nie zrobisz to kolejne 3 stówki.

W dużej mierze to wszystko zależy gdzie i u kogo to robisz. Jeśli jest to dobry lakiernik, pracujący sam na siebie to wiadomo, że cena może nie być aż tak bardzo wysoka, jeśli zaś robisz to w warsztacie lakierniczym, który zatrudnia kilka osób to za zwyczaj ta usługa musi kosztować więcej, musi zarobić na pracownika ( pracowników ) i szefa.

Sam jestem na etapie malowania swojego W123, niebawem pochwale sie tym co zdziałał mój lakiernik i jakie miałem dokładnie koszta.

Mam nadzieje, że pomogłem.

Pozdrawiam.

Autor:  heted [ pt cze 19, 2009 10:27 am ]
Tytuł: 

Auto jest zdemontowane, wg mnie nie wymaga dużo szpachtlu

Autor:  pgardziej [ wt lip 14, 2009 11:49 am ]
Tytuł: 

Witam pod koniec czerwca zakupiłem W115 220d z 1968r. Mam kilka pytań

- czy komorę silnika można pomalować barankiem a pożniej polakierować (jak powinno być w oryginale)
- czy ta seria miała listwy ozdobne na progach (bo w moim nie ma a dziurki są, więc nie wiem co jest grane, być może że progi były zmieniane )
- czy to możliwe żeby tylne błotniki nie miały przetłoczenia na dole ?
- jakie mają byc wnętrza nankoli ?
- czy ma ktoś może wymiary oryginalnych dywanikow do W115

Zabieram się do remotnu blacharki i lakierowani. Blacharka jest w dosyć dobrym stanie podłoga pod nogami kierowcy lekko podrdzewiała. Z tego co przeczytałem z tabliczki to w oryginale był biały teraz jest kosć słoniowa a mam zamiar zrobić go czarnego (moim zdaniem ten kolor najlepiej pasuje do tego auta)

Autor:  Kamael [ czw lip 16, 2009 9:37 pm ]
Tytuł: 

pgardziej pisze:
Witam pod koniec czerwca zakupiłem W115 220d z 1968r


Witaj. Wypadałoby przedstawić forumowiczom gwiazdę. ;) Nie myślałeś o założeniu tematu w dziale "odbudowa/remont"?



pgardziej pisze:
- czy komorę silnika można pomalować barankiem a pożniej polakierować (jak powinno być w oryginale)

Komora silnika powinna być polakierowana w kolor nadwozia! Bez baranka i nie jakimiś matami, półmatami itp. Jedynie komora bagażnika powinna być w czarnym półmacie (albo półpołysku. Sam dokładnie nie wiem).


pgardziej pisze:
czy ta seria miała listwy ozdobne na progach (bo w moim nie ma a dziurki są, więc nie wiem co jest grane, być może że progi były zmieniane )

Oczywiście, że miała listwy. Często giną w akcji, bo są w miejscu podatnym na uszkodzenia, a zazwyczaj jak nie trzymają kołki, to albo są mocowane na blachowkręty, albo stają się wspomnieniem. Szkoda, bo to najładniejsze listwy z całej biżuterii /8, ich brak mocno kaleczy wygląd auta.


pgardziej pisze:
czy to możliwe żeby tylne błotniki nie miały przetłoczenia na dole ?

Możliwe, że zostały zaszpachlowane, lub ktoś dorabiał z prostej blachy dolną część błotnika i pominął to przetłoczenie. Oryginalnie powinno być. Każda reperaturka je ma.


pgardziej pisze:
jakie mają byc wnętrza nankoli ?

Odpowiednio zabezpieczone przed korozją i uszkodzeniami mechanicznymi, a następnie pomalowane w kolor nadwozia.


pgardziej pisze:
czy ma ktoś może wymiary oryginalnych dywanikow do W115

Jest kilka osób, które mają szblony (ja do nich nie należę), ale wycięcie dywaników wcale nie jest trudne, trzeba tylko poświęcić więcej czasu i materiału. ;)

Autor:  pgardziej [ wt wrz 15, 2009 2:03 pm ]
Tytuł: 

Witam ponownie, przygotowuję się do lakierowania mojej gwiazdy (W115 220D 1968)w związku z tym mam jeszcze kilka pytań

- do jakiej wysokosci powienien być baran na przednim nadkolu (przy progu), progu oraz tylnym nadkolu. Na przednim pasie wiem do jakiej wysokości, udalo mi się dostać do pierwszej powłoki lakieru :) na pozostałych elementach niestety to się nie udalo

- oraz do jakiej wysokości powinien być baran na pasie tylnym

tak już poza tematem to poszukuję listew progowych oraz szablonów podłogi oraz dywanów

Pozdrawiam Paweł <br>Dodano po 33 sekundach.:<br> Witam ponownie, przygotowuję się do lakierowania mojej gwiazdy (W115 220D 1968)w związku z tym mam jeszcze kilka pytań

- do jakiej wysokosci powienien być baran na przednim nadkolu (przy progu), progu oraz tylnym nadkolu. Na przednim pasie wiem do jakiej wysokości, udalo mi się dostać do pierwszej powłoki lakieru :) na pozostałych elementach niestety to się nie udalo

- oraz do jakiej wysokości powinien być baran na pasie tylnym

tak już poza tematem to poszukuję listew progowych oraz szablonów podłogi oraz dywanów

Pozdrawiam Paweł

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/