MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 26, 2024 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 31, 2003 6:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Chcę założyć pięciobiegową skrzynię do mejej mercedes. Niestety nie mam do niej krótszego wału i cięgieł, jeśli ktoś z Was to robił, to może podzieliłby się informacjami jakiej długości mają być nowe cięgła i skrócony odcinek wału (zapewne w 300D skrzynia pójdzie bardziej do tyłu niż w 4-ro cylindrowych) Słyszałem także, że między skrzynię a wał dodatkowo montuje się tłumik drgań co wymagało by jeszcze krótszego wału, CO WY NA TO?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 31, 2003 6:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Dodatkowo mam jeszcze pytanie, czy sprzęgła od 200D i 300D są takie same?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 31, 2003 11:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Sprzęgła są takie same.

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
Post: sob sty 03, 2004 1:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 849
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Robert Belzyt pisze:
Chcę założyć pięciobiegową skrzynię do mejej mercedes. Niestety nie mam do niej krótszego wału i cięgieł, jeśli ktoś z Was to robił, to może podzieliłby się informacjami jakiej długości mają być nowe cięgła i skrócony odcinek wału (zapewne w 300D skrzynia pójdzie bardziej do tyłu niż w 4-ro cylindrowych) Słyszałem także, że między skrzynię a wał dodatkowo montuje się tłumik drgań co wymagało by jeszcze krótszego wału, CO WY NA TO?


Jaki tlumik drgan?? chodzi Ci o sprzeglo metalowo gumowe laczace wal z jednej strony ze skrzynia a z drugiej z mostem?? to to jest fabrycznie montowane..... no a jesli chodzi o Twoj przypadek to potrzebujesz najkrotszy wal..... poniewaz silnik 300D i skrzynia 5 - silnik dluzszy o cylinder od pozostalych i skrzynia dluzsza... I z tego co pamietam to chyab odcinek od skrzyni do lozyska podporowego bedzie maksymlanei skrocony *tak jest bynajmniej w tym posrednim wale czyli np silnik 4 cylindrowy ze skrzynia 5 biegowa albo silnik 300D z 4 biegowa)
a ciegla.... ciegla to spokojnie mozna przeciac, wyciac kawalem i zespawac.. co prawda z walem tez tak robia ale nie przemawia to do mnie..... no i oporcz ciegiel jeszcze do wymiany lewarek ..

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2004 3:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Chodzi o tlumik drgan skretnch, ktory jest za sprzeglem podatnym jakies centymetr. No i automat jest dluzszy od piatki...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2004 8:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Dzięki, dobre i to. Chyba nie będę musiał spawać wału, mam na oku oryginalny - krótki. Czy ma sens wyważanie całego wału, czy też można wyważyć tylko ten nowy, krótki odcinek??? :-?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2004 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 849
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
e nieeee:)) jak juz sie zabierasz za wywazenie to walu w calosci.... ja nigdy tego nei robilem... i nei mam z tym problemow nic mi nie tlucze ani nei wibruje

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl