MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzynia piątka w W115 300D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=4697 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Robert Belzyt [ śr gru 31, 2003 6:37 pm ] |
Tytuł: | Skrzynia piątka w W115 300D |
Chcę założyć pięciobiegową skrzynię do mejej mercedes. Niestety nie mam do niej krótszego wału i cięgieł, jeśli ktoś z Was to robił, to może podzieliłby się informacjami jakiej długości mają być nowe cięgła i skrócony odcinek wału (zapewne w 300D skrzynia pójdzie bardziej do tyłu niż w 4-ro cylindrowych) Słyszałem także, że między skrzynię a wał dodatkowo montuje się tłumik drgań co wymagało by jeszcze krótszego wału, CO WY NA TO? |
Autor: | Robert Belzyt [ śr gru 31, 2003 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
Dodatkowo mam jeszcze pytanie, czy sprzęgła od 200D i 300D są takie same? |
Autor: | adi [ śr gru 31, 2003 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Sprzęgła są takie same. |
Autor: | dobrzan [ sob sty 03, 2004 1:14 am ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia piątka w W115 300D |
Robert Belzyt pisze: Chcę założyć pięciobiegową skrzynię do mejej mercedes. Niestety nie mam do niej krótszego wału i cięgieł, jeśli ktoś z Was to robił, to może podzieliłby się informacjami jakiej długości mają być nowe cięgła i skrócony odcinek wału (zapewne w 300D skrzynia pójdzie bardziej do tyłu niż w 4-ro cylindrowych) Słyszałem także, że między skrzynię a wał dodatkowo montuje się tłumik drgań co wymagało by jeszcze krótszego wału, CO WY NA TO?
Jaki tlumik drgan?? chodzi Ci o sprzeglo metalowo gumowe laczace wal z jednej strony ze skrzynia a z drugiej z mostem?? to to jest fabrycznie montowane..... no a jesli chodzi o Twoj przypadek to potrzebujesz najkrotszy wal..... poniewaz silnik 300D i skrzynia 5 - silnik dluzszy o cylinder od pozostalych i skrzynia dluzsza... I z tego co pamietam to chyab odcinek od skrzyni do lozyska podporowego bedzie maksymlanei skrocony *tak jest bynajmniej w tym posrednim wale czyli np silnik 4 cylindrowy ze skrzynia 5 biegowa albo silnik 300D z 4 biegowa) a ciegla.... ciegla to spokojnie mozna przeciac, wyciac kawalem i zespawac.. co prawda z walem tez tak robia ale nie przemawia to do mnie..... no i oporcz ciegiel jeszcze do wymiany lewarek .. |
Autor: | Ocet [ sob sty 03, 2004 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
Chodzi o tlumik drgan skretnch, ktory jest za sprzeglem podatnym jakies centymetr. No i automat jest dluzszy od piatki... |
Autor: | Robert Belzyt [ sob sty 03, 2004 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, dobre i to. Chyba nie będę musiał spawać wału, mam na oku oryginalny - krótki. Czy ma sens wyważanie całego wału, czy też można wyważyć tylko ten nowy, krótki odcinek??? |
Autor: | dobrzan [ sob sty 03, 2004 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
e nieeee:)) jak juz sie zabierasz za wywazenie to walu w calosci.... ja nigdy tego nei robilem... i nei mam z tym problemow nic mi nie tlucze ani nei wibruje |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |