MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 6:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 24, 2004 9:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Szukam 115 240 D 3,0 lub ewentualnie 240 D.Na co zwrócic szczególną uwagę i w jaki remont nie warto się pakować? Pomijam przełamany tył i zgniłe podłużnice.Czy opłaca się przywozić te typy z reichu,czy tam są droższe czy tańsze od wersji benzynowych? Wiadomo że wszystko uzależnione jest od stanu technicznego ale może ktoś z Was przywoził jakiegoś z niemiec.Pozdrawiam Maciek :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 9:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
W DE Są raczej drogie zwłaszcza 3.0 ja ostanio wypatrzylem w Giełdzie Samochodowej o ile dobrze pamiętam to na okładce volvo xv70 było [oczko] w dziale oldtimery stan bdb [zlosnik] ale cena 5 tyś wiec remoncik m[list=]rowany ale o ile masz kase to poszukaj w polsce i zrób pożądny remont to będziesz miał pewność czym jeździsz [oczko] [/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja w piatek bede ogladał 230.6 /8 1973(chyba :lol: ) -jak bedzie duzo do remontu i koszty wielkie to automatycznie odpuszczam-lepiej szukac w dobrym stanie.....ogolnie to za mała kwote to kazdy jest do roboty-jak jest igła to kosztuje koszmarna kase.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: śr lis 24, 2004 11:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Waciak pisze:
Na co zwrócic szczególną uwagę

-chromy
-tapicerka
-kompletność auta
W modelu 114/5 naprawy blacharsko-lakiernicze nie sa specjalnie poblematyczne,remonty podzespołów typu silnik(zwłaszcza diesel) skrzynia,zawiszenie równiez.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany.Bo diselka remoncik trochę będzie cię kosztował.A najlepiej weź jakiegoś mechasa do oględzin.Mniej więcej streści ci co jest do roboty i jakie koszty.Powodzenia w zakupie [usmiech]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 12:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Merolek 115 pisze:
Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany

A jaki ma niby być?
Nowy?
Czego się spodziewasz po ponad 30 letnim samochodzie który 3/4 a moze 4/5 życia pracował jako taxi a ostatnie lata jeżdzil na OO?
Uwierz mi że remont diesla to grosze w porównaniu do remontu silnika benzynowego.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 12:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
marcin280e pisze:
Merolek 115 pisze:
Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany

A jaki ma niby być?
Nowy?


[zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 8:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
ZALEŻY ILE CHCESZ WYDAĆ, STAN ZALEŻY OD CENY, CHOCIAŻ NIE ZAWSZE, SAMOCHODY Z TYCH LAT RACZEJ SĄ DO REMONTU.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 8:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Jak już sam powiedziałeś podłuznice i przełamany tył dyskwalifikują auto. Ja w Polsce nie widzialem 115 który nie miał robionej blachy, więc sprawdź jakość tego remontu. Nie czarujmy sięi tak w 90% przypadków będziesz musiał blachę poprawiać bo niestety na naszych drogach niełwłaściwie zabezpieczone samochody sypią się bardzo szybko. Więc czasami lepiej wybrać auto, które jest trochę bardziej skorodowane, ale nie jest "picowane" i widać w jakim jest naprawdę stanie. Wystrzegaj się aut, które były naprawiane ulubioną metodą polskich blacharzy - łatka na łatce i koniecznie spawane palnikiem acetylo-tlenowym. Sprawdź dokladnie czy pod warstwą bitumitu na podłodze jest jeszcze jakaś blacha.
Co do silnika to pogoda jest odpowiednia. Trzeba przyjść do gościa otworzyć maskę, sprawdzić czy silnik jest zimny i spróbować go odpalić. Obserwuj co się dzieje - ile razy trzeba podgrzać świece, ile musi go "chełchać" rozrusznikiem, czy stawia za sobą chmurę dymu - zebranie tych informacji pozwoli ci odrzucić na wstępie egzemplarze wyeksploatowane. Oczywiście bardziej szczegółowych oględzin stanu silnika powinien dokonać mechanik.
Co do zawieszenia to jest ono w tych autach bardzo trwałe a i tak wszystkie elementy są dostepne w niewygurowanych cenach.
A najważniejsza oczywiscie jest kompletność samochodu.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 11:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
To i owo masz na stronie klubowej, w stosownym artykule.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 3:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
odnośnie blachy to po tym jak ja się wkopałem (na oko było nieźle [zlosnik] ) polecam przylorzenie zdrowo młotkiem od spodu - co by właścicel nie mial objekcji to urzyj gumowego [oczko] [/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 1:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Po pierwsze nie nastawiaj się na siłę na 240d lub 3.0. Poszukaj samochodu w stanie oryginalnym, nie tykanym przez fachowców i szwagrów ze spawarką. Co jakiś czas pojawiają się rarytasy, niespawane, z oryginalnym lakierem, ale do remontu - i tego bym szukał. Ta 115 240d 3.0 z Gdańska za 5tyś nie umknęła mojej uwadze, ale jak to zwykle u nas bywa: blacha do roboty, brak tabliczek, numery ze stacji diagnostycznej - tak więc nie ma pewności i dowodu, że to oryginalna 3.0. Czyli po drugie: papiery, numery i tabliczki. Jeżeli ma to być zabytek z zamiłowania do marki/modelu to numery muszą się zgadzać, inaczej kicha. Zwłaszcza przy 3.0. Tak czy inaczej - powodzenia w poszukiwaniach.

PS - gdzieś na allegro szwęda się 115/1 za 9tyś i wygląda na nie rzeźbioną. Poszukaj. Z Tarnobrzega, taka niebieska.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Sill pisze:
Co do silnika to pogoda jest odpowiednia. Trzeba przyjść do gościa otworzyć maskę, sprawdzić czy silnik jest zimny i spróbować go odpalić. Obserwuj co się dzieje - ile razy trzeba podgrzać świece, ile musi go "chełchać" rozrusznikiem, czy stawia za sobą chmurę dymu .


to też, ale ważniejsze jest żeby silnik palił na gorącym od strzała,
jak na zimnym nie chce palić to nie jest to taki duży problem jak ciężkie palenie na gorącym silniku.
jeżeli nie chce palić na gorącym to jest już do wymiany.
pzdr

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 2:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
DZIEKI ZA ODPOWIEDZI, [oczko] A CO DO NIENASTAWIANIA SIĘ NA 240 LUB 240 D 3,0 TO NIE WYDA [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
TYLKO TAKIE KUPIĘ ,JESTEM ZAKOCHANY W DIESLACH A KULTURA PRACY PIĘCIOCYLINDRÓWKI JEST DIAMETRALNIE ODMIENNA OD 55 KONNEJ 200-TKI. JASNE ZE TAKIEJ Z NUMERAMI DIAGNOSTYCZNYMI NIE MA CO KUPOWAĆ BO W NIEJ MÓGŁBYĆ KAZDY SILNIK.MUSI BYĆ 115114........ WYSTARCZYŁO BY WSTAWIC 300 NP. OD W 123 DO 220 D I TEZ MAMY 240 D 3,0 NIE ? PRZECIEZ NIE O TO CHODZI. MYŚLAŁEM JESZCZE O 300 SD W 116 OCZYWISCIE W ORYGINALE. POZDRAWIAM.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 2:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
o chyba prędzej znjadziesz w PL 240 3.0 w idealnym stanie niż resztki oryginalnej 116 [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl