MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

NA CO ZWRÓCIC UWAGĘ PRZY KUPNIE 115 W DIESLU ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=9199
Strona 1 z 2

Autor:  Waciak [ śr lis 24, 2004 9:24 pm ]
Tytuł:  NA CO ZWRÓCIC UWAGĘ PRZY KUPNIE 115 W DIESLU ?

Szukam 115 240 D 3,0 lub ewentualnie 240 D.Na co zwrócic szczególną uwagę i w jaki remont nie warto się pakować? Pomijam przełamany tył i zgniłe podłużnice.Czy opłaca się przywozić te typy z reichu,czy tam są droższe czy tańsze od wersji benzynowych? Wiadomo że wszystko uzależnione jest od stanu technicznego ale może ktoś z Was przywoził jakiegoś z niemiec.Pozdrawiam Maciek :lol:

Autor:  krzstian [ śr lis 24, 2004 9:40 pm ]
Tytuł: 

W DE Są raczej drogie zwłaszcza 3.0 ja ostanio wypatrzylem w Giełdzie Samochodowej o ile dobrze pamiętam to na okładce volvo xv70 było [oczko] w dziale oldtimery stan bdb [zlosnik] ale cena 5 tyś wiec remoncik m[list=]rowany ale o ile masz kase to poszukaj w polsce i zrób pożądny remont to będziesz miał pewność czym jeździsz [oczko] [/list]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lis 24, 2004 10:01 pm ]
Tytuł: 

Ja w piatek bede ogladał 230.6 /8 1973(chyba :lol: ) -jak bedzie duzo do remontu i koszty wielkie to automatycznie odpuszczam-lepiej szukac w dobrym stanie.....ogolnie to za mała kwote to kazdy jest do roboty-jak jest igła to kosztuje koszmarna kase.....

Autor:  marcin280e [ śr lis 24, 2004 11:24 pm ]
Tytuł:  Re: NA CO ZWRÓCIC UWAGĘ PRZY KUPNIE 115 W DIESLU ?

Waciak pisze:
Na co zwrócic szczególną uwagę

-chromy
-tapicerka
-kompletność auta
W modelu 114/5 naprawy blacharsko-lakiernicze nie sa specjalnie poblematyczne,remonty podzespołów typu silnik(zwłaszcza diesel) skrzynia,zawiszenie równiez.

Autor:  Merolek 115 [ śr lis 24, 2004 11:54 pm ]
Tytuł: 

Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany.Bo diselka remoncik trochę będzie cię kosztował.A najlepiej weź jakiegoś mechasa do oględzin.Mniej więcej streści ci co jest do roboty i jakie koszty.Powodzenia w zakupie [usmiech]

Autor:  marcin280e [ czw lis 25, 2004 12:03 am ]
Tytuł: 

Merolek 115 pisze:
Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany

A jaki ma niby być?
Nowy?
Czego się spodziewasz po ponad 30 letnim samochodzie który 3/4 a moze 4/5 życia pracował jako taxi a ostatnie lata jeżdzil na OO?
Uwierz mi że remont diesla to grosze w porównaniu do remontu silnika benzynowego.

Autor:  misiek [ czw lis 25, 2004 12:49 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Merolek 115 pisze:
Na silnik też musisz zwrócić baczną uwagę czy nie jest zajechany

A jaki ma niby być?
Nowy?


[zlosnik]

Autor:  Jokker [ czw lis 25, 2004 8:21 am ]
Tytuł: 

ZALEŻY ILE CHCESZ WYDAĆ, STAN ZALEŻY OD CENY, CHOCIAŻ NIE ZAWSZE, SAMOCHODY Z TYCH LAT RACZEJ SĄ DO REMONTU.

Autor:  Sill [ czw lis 25, 2004 8:24 am ]
Tytuł: 

Jak już sam powiedziałeś podłuznice i przełamany tył dyskwalifikują auto. Ja w Polsce nie widzialem 115 który nie miał robionej blachy, więc sprawdź jakość tego remontu. Nie czarujmy sięi tak w 90% przypadków będziesz musiał blachę poprawiać bo niestety na naszych drogach niełwłaściwie zabezpieczone samochody sypią się bardzo szybko. Więc czasami lepiej wybrać auto, które jest trochę bardziej skorodowane, ale nie jest "picowane" i widać w jakim jest naprawdę stanie. Wystrzegaj się aut, które były naprawiane ulubioną metodą polskich blacharzy - łatka na łatce i koniecznie spawane palnikiem acetylo-tlenowym. Sprawdź dokladnie czy pod warstwą bitumitu na podłodze jest jeszcze jakaś blacha.
Co do silnika to pogoda jest odpowiednia. Trzeba przyjść do gościa otworzyć maskę, sprawdzić czy silnik jest zimny i spróbować go odpalić. Obserwuj co się dzieje - ile razy trzeba podgrzać świece, ile musi go "chełchać" rozrusznikiem, czy stawia za sobą chmurę dymu - zebranie tych informacji pozwoli ci odrzucić na wstępie egzemplarze wyeksploatowane. Oczywiście bardziej szczegółowych oględzin stanu silnika powinien dokonać mechanik.
Co do zawieszenia to jest ono w tych autach bardzo trwałe a i tak wszystkie elementy są dostepne w niewygurowanych cenach.
A najważniejsza oczywiscie jest kompletność samochodu.

Autor:  Wookee [ czw lis 25, 2004 11:12 am ]
Tytuł: 

To i owo masz na stronie klubowej, w stosownym artykule.

Autor:  krzstian [ czw lis 25, 2004 3:54 pm ]
Tytuł: 

odnośnie blachy to po tym jak ja się wkopałem (na oko było nieźle [zlosnik] ) polecam przylorzenie zdrowo młotkiem od spodu - co by właścicel nie mial objekcji to urzyj gumowego [oczko] [/list]

Autor:  Bukol [ pt lis 26, 2004 1:47 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze nie nastawiaj się na siłę na 240d lub 3.0. Poszukaj samochodu w stanie oryginalnym, nie tykanym przez fachowców i szwagrów ze spawarką. Co jakiś czas pojawiają się rarytasy, niespawane, z oryginalnym lakierem, ale do remontu - i tego bym szukał. Ta 115 240d 3.0 z Gdańska za 5tyś nie umknęła mojej uwadze, ale jak to zwykle u nas bywa: blacha do roboty, brak tabliczek, numery ze stacji diagnostycznej - tak więc nie ma pewności i dowodu, że to oryginalna 3.0. Czyli po drugie: papiery, numery i tabliczki. Jeżeli ma to być zabytek z zamiłowania do marki/modelu to numery muszą się zgadzać, inaczej kicha. Zwłaszcza przy 3.0. Tak czy inaczej - powodzenia w poszukiwaniach.

PS - gdzieś na allegro szwęda się 115/1 za 9tyś i wygląda na nie rzeźbioną. Poszukaj. Z Tarnobrzega, taka niebieska.

Autor:  BECKER [ pt lis 26, 2004 2:01 pm ]
Tytuł: 

Sill pisze:
Co do silnika to pogoda jest odpowiednia. Trzeba przyjść do gościa otworzyć maskę, sprawdzić czy silnik jest zimny i spróbować go odpalić. Obserwuj co się dzieje - ile razy trzeba podgrzać świece, ile musi go "chełchać" rozrusznikiem, czy stawia za sobą chmurę dymu .


to też, ale ważniejsze jest żeby silnik palił na gorącym od strzała,
jak na zimnym nie chce palić to nie jest to taki duży problem jak ciężkie palenie na gorącym silniku.
jeżeli nie chce palić na gorącym to jest już do wymiany.
pzdr

Autor:  Waciak [ pt lis 26, 2004 2:24 pm ]
Tytuł: 

DZIEKI ZA ODPOWIEDZI, [oczko] A CO DO NIENASTAWIANIA SIĘ NA 240 LUB 240 D 3,0 TO NIE WYDA [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
TYLKO TAKIE KUPIĘ ,JESTEM ZAKOCHANY W DIESLACH A KULTURA PRACY PIĘCIOCYLINDRÓWKI JEST DIAMETRALNIE ODMIENNA OD 55 KONNEJ 200-TKI. JASNE ZE TAKIEJ Z NUMERAMI DIAGNOSTYCZNYMI NIE MA CO KUPOWAĆ BO W NIEJ MÓGŁBYĆ KAZDY SILNIK.MUSI BYĆ 115114........ WYSTARCZYŁO BY WSTAWIC 300 NP. OD W 123 DO 220 D I TEZ MAMY 240 D 3,0 NIE ? PRZECIEZ NIE O TO CHODZI. MYŚLAŁEM JESZCZE O 300 SD W 116 OCZYWISCIE W ORYGINALE. POZDRAWIAM.

Autor:  krzstian [ pt lis 26, 2004 2:33 pm ]
Tytuł: 

o chyba prędzej znjadziesz w PL 240 3.0 w idealnym stanie niż resztki oryginalnej 116 [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/