MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz maja 12, 2024 9:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 18, 2010 6:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:22 pm
Posty: 19
witam w mojej beczce jest cos takiego jak tylna os z dyferencjalem o ograniczonym poslizgu (nie ASD!)

o co w tym chodzi?

_________________
wojteksend
MERCEDES W123 200D 1976
MERCEDES W123 240D 1977
VW PASSAT B5 FL 1,9TDI
PEUGEOT BOXER 2,5D
MERCEDES SPRINTER 318 CDI
AUDI A6 C6 2,OTDI


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
bo to jest LSD częściowa szpera czyli jeśli jedno koło zacznie się obracać na śliskim to tarczki w moście częściowo zblokują mech różnicowy i część mocy pójdzie na drugie koło (o lepszej przyczepności)
w praktyce po latach to nie za bardzo działa
trzeba stosować specjalny olej albo dodatek do oleju
dużo takich wynalazków jest w amerykańskich samochodach typu SUV np FORD EXPLORER

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 4:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
a propos obracania to ja właśnie zauważyłem ostatnio w moim aucie (w123 300d), że na śliskim nagle kręciło się tylko jedno koło zaś drugie, nie... jak już było bardzo trudno z ruszeniem...

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 4:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
I co w tym dziwnego?


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
no właśnie to, że nie kręci się jedno koło a drugie się kręci...O co chodzi?

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
tpp pisze:
a propos obracania to ja właśnie zauważyłem ostatnio w moim aucie (w123 300d), że na śliskim nagle kręciło się tylko jedno koło zaś drugie, nie... jak już było bardzo trudno z ruszeniem...

Zepsuł Ci się dyfer pewnie, jeżeli zawsze kręci Ci się na śliskim tylko jedno koło i na dodatek zawsze z tej samej strony to masz uwalone satelity w mechanizmie różnicowym. [palacz]
Najprostsza naprawa to rozebrać cały dyfer i zaspawać je na stałe, wtedy będziesz miał zawsze równo rozłożony moment i będą Ci się kręcić zawsze 2 koła [zlosnikhihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
heniekx pisze:
jeżeli zawsze kręci Ci się na śliskim tylko jedno koło [zlosnikhihi]


właśnie chodzi o to, że nie zawsze, tylko czasem...
na R oba się kręcą tylko na D czasem jedno nie zaskakuje, ale tylko jak wyjeżdża się np. z głębokiej śliskiej kopki śniegu

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
tpp pisze:
właśnie chodzi o to, że nie zawsze, tylko czasem...
na R oba się kręcą tylko na D czasem jedno nie zaskakuje, ale tylko jak wyjeżdża się np. z głębokiej śliskiej kopki śniegu


No to już niedługo nadejdzie jego kres, szykuj się na wymianę dyfra lub zrób tak jak napisałem wyżej. Zima jeszcze potrwa najmniej miesiąc więc na twoim miejscu zaspawałbym już teraz, łatwiej będzie Ci wyjeżdżać z kopnego śniegu i podobnych !

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
tpp pisze:
no właśnie to, że nie kręci się jedno koło a drugie się kręci...O co chodzi?



Miałem to u siebie okazało sie potem,że padł dyfer i napędzał ciagle jedno koło.
Z czasem a miałem tak z 4 lata , jedna opona była łysa ta napędzana, a druga ta nie napedzana była dobra, to przemieniałem je stronami.
To ewidentna wada tych beczkowych dyfrów, prawie każdy ma tak że jedno koło jest napędzane.
Nie poznasz tego latem , właśnie zima wyłazi.
Ten kto wie to zaspawa dyfer na stałe, stary patent z poloneza.
Nic sie nie przejmuj tylko w kopke sniegu parkuj tym napędzanym kołem i będzie ok.
[palacz]

PS. Da rade podejśc elektroda przez korek od oleju, wtedy odpada zdejmowanie pokrywy.
Zobacz elektrodą ósemką.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
THC pisze:
Nic sie nie przejmuj tylko w kopke sniegu parkuj tym napędzanym kołem i będzie ok.
[palacz]


Ha :)
Dzięki... taki polski sposób się znalazł... doraźny wszak, acz wykorzystam :)

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
tpp pisze:
THC pisze:
Nic sie nie przejmuj tylko w kopke sniegu parkuj tym napędzanym kołem i będzie ok.
[palacz]


Ha :)
Dzięki... taki polski sposób się znalazł... doraźny wszak, acz wykorzystam :)


Najprostsze rozwiązania sa najlepsze.
Można tez zmniejszyć ciśnienie w tym nie napędzanym kole i wtedy ma większe opory toczenia i tez jest napędzane, ale e 300D to ono ma wtedy około 38 koni, a 50 koni ma te drugie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 5:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Żeby sprawdzić czy dyfer klęka wystarczy:wbić bieg i podnieść auto do góry, tak żeby oba tylne koła były w powietrzu i pokręcić jednym z kół, jeśli drugie koło będzie się kręciło w odwrotnym kierunku to masz 100% pewności. Aha jak wrzucisz wtedy luz to może być tak, że będzie się kręciło tylko jedno koło - ważne żeby auto miało podczas sprawdzania spuszczony ręczny - łatwiej się sprawdza [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 6:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
A w automacie ? (mam automat)

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 6:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Ja bym zaspawał, można wtedy fajne sztuczki w zakrętach robić [zlosnik] .
W automacie tak samo,sprawdzasz dyfer czy skrzynię ???

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 
Post: ndz gru 19, 2010 6:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
tpp pisze:
A w automacie ? (mam automat)

W automacie sprawdzasz na "P" a jak chcesz wbić luz to na "N"

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl