MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 4:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 24, 2013 3:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć

Krótkie pytanie.
Czy w każdym M110 z automatem koła zamachowe były takie same?
I czy do każdego M110 z ASB pasuje inny ASB od M110 ;) ??

Dzięki za odpowiedź.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
czy nr się zmieniają tego nie wiem trzeba by zobaczyć w epc,
ale sam żeniłem M110 który miał ASB 722 300 na 722 112 a cynk na taki zabieg dał mi hruścik jako, że identyczny zabieg robił w beczce.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw mar 07, 2013 11:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
BrunoGiamatti pisze:
Cześć

Krótkie pytanie.
Czy w każdym M110 z automatem koła zamachowe były takie same?
I czy do każdego M110 z ASB pasuje inny ASB od M110 ;) ??

Dzięki za odpowiedź.
Silniki z automatyczna skrzynia z reguly w ogole nie maja kola zamachowego. Jego role (jako akumulator energii) pelni przekladnia hydrokinetyczna, potocznie zwane konwerterem.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw mar 07, 2013 1:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 6:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
kielbik pisze:
]Silniki z automatyczna skrzynia z reguly w ogole nie maja kola zamachowego. Jego role (jako akumulator energii) pelni przekladnia hydrokinetyczna, potocznie zwane konwerterem.

hruścik pisze:
Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.


Dzieki. Właśnie myślałem czy to do czego sie konwerter przykręca jest zawsze takie samo. Jak widzę nie. Obym się po raz n-ty nie wkopał ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 12:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
hruścik pisze:
Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.

teraz nasuwa sie pytanie czy to zamienne między soba jest???

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 4:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Niestety ale to są dwa zupełnie inne elementy i nie można ich zamieniać .A dlaczego? Dlatego że na masywnym kole jest przeciwwaga wyważająca wał a na chudym tego czegoś nie ma.


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 10:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Czyli reasumując wychodzi na to, że rodzaj szczątkowego koła ściśle związany jest z wałem i wpływu nie ma na mocowanie konwertera do niego??? Pytam panie Jacku w sumie dlatego, że 722.1 bez problemu mi siadła tak jak było mówione na koło szczątkowe z wieńcem, gdzie wcześniej była 722.3.
Przepraszam za OT, ale jak już poruszamy temat rodzajów koła szczątkowego i wałów, to jaka jest różnica pomiędzy wałem do żeliwnego koła z przeciwwagą a wałem do koła z wieńcem??? Czy tylko wchodzi w grę wyważnie ich jako par????

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 6:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Tak rodzaj szczątkowego koła jest związany z wałem.Mocowanie konwertera jest takie same.Nowy typ wału a może inaczej nowsza konstrukcja M110 ma szersze panewki i przeciwwagę przynitowaną na wale a koło szczątkowe cienkie nie wpływa na pracę silnika.


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Temat mnie zainteresował, bo chyba strzeliłem zdrową wtopę [szalone] , ale to jak narazie podejrzenia, które mam nadzieję, że się nie sprawdzą. Dokopałem się w manualu do konkretnych danych:
w grudniu 78' wprowadzony został nowy typ wału z nitowanym ciężarem, poza tym została zmnieniona pompa olejowa.
wał z ciężarem nitowanym:
Załącznik:
wał z nitowaną wagą.GIF
wał z nitowaną wagą.GIF [ 94.36 KiB | Przejrzano 3429 razy ]

nowy typ pompy
Załącznik:
nowa pompa.GIF
nowa pompa.GIF [ 100.91 KiB | Przejrzano 3429 razy ]

numery silników od których jest nowy wał:
Załącznik:
nr silników z nowym wałem.GIF
nr silników z nowym wałem.GIF [ 21.67 KiB | Przejrzano 3429 razy ]

edit chyba już dla wszelkich jasności, jesli tylko google mi dobrze znalazł:
koło szczątkowe odlewane pierwsza wersja( nie jestem pewien tej fotki )
Załącznik:
koło odlew.jpg
koło odlew.jpg [ 68.2 KiB | Przejrzano 3425 razy ]

koło cienkie z blachą:
Załącznik:
kolo z blachą.jpg
kolo z blachą.jpg [ 63 KiB | Przejrzano 3425 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 6:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Pierwsza fotka do kosza.Druga jak najbardziej -koło masywne odlewane z przeciwwagą-wersja wcześniejsza.Ostatnia seria miała koło szczątkowe składające się z wieńca przykręconego do trójkątnej blachy widocznej na zdjeciu nr 2 po lewej stronie.I tu nasuwa się pytanie. M110 spięty z manualem we wcześniejszych silnikach też ma przeciwwagę na kole zamachowym sprzęgła.Czy ma ja też w ostatnich latach produkcji?


Na górę
Post: pt mar 15, 2013 7:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Tego właśnie nie byłem pewien czy wujek google dobrze mi to odszukał. Niestety nie mam możliwości zrobienia fotki koła na tą chwilę żeby stwierdzić jakie mam sam założone.
Czyli to jest fotka koła stosowanego do wału bez nitowanej przeciwwagi
Załącznik:
kolo%20z%20blach%C4%85.jpg
kolo%20z%20blach%C4%85.jpg [ 63 KiB | Przejrzano 3391 razy ]

Jesli by ktoś miał możliwośc zrobienia fotki tego nowszego koła rozwiało by to wątpliwości.
hruścik pisze:
I tu nasuwa się pytanie. M110 spięty z manualem we wcześniejszych silnikach też ma przeciwwagę na kole zamachowym sprzęgła.Czy ma ja też w ostatnich latach produkcji?

Dobre pytanie, mam jednego manuala, jak pogoda pozwoli dojść do garażu [zlosnik] do zrobię fotkę tego koła i sprawdze jakie ma numery silnik, może się coś wyjaśni [zlosnikz]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt mar 15, 2013 10:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
mark2222 pisze:
Jesli by ktoś miał możliwośc zrobienia fotki tego nowszego koła rozwiało by to wątpliwości.

We wtorek beka wraca na podnośnik to moze uda mi sie pstryknąć.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 8:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Oto obiecana fotka

Obrazek

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl