MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M110 - koła zamachowe i skrzynie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=61252
Strona 1 z 1

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz lut 24, 2013 3:09 pm ]
Tytuł:  M110 - koła zamachowe i skrzynie

Cześć

Krótkie pytanie.
Czy w każdym M110 z automatem koła zamachowe były takie same?
I czy do każdego M110 z ASB pasuje inny ASB od M110 ;) ??

Dzięki za odpowiedź.

Autor:  mark2222 [ pn lut 25, 2013 3:41 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

czy nr się zmieniają tego nie wiem trzeba by zobaczyć w epc,
ale sam żeniłem M110 który miał ASB 722 300 na 722 112 a cynk na taki zabieg dał mi hruścik jako, że identyczny zabieg robił w beczce.

Autor:  kielbik [ czw mar 07, 2013 11:13 am ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

BrunoGiamatti pisze:
Cześć

Krótkie pytanie.
Czy w każdym M110 z automatem koła zamachowe były takie same?
I czy do każdego M110 z ASB pasuje inny ASB od M110 ;) ??

Dzięki za odpowiedź.
Silniki z automatyczna skrzynia z reguly w ogole nie maja kola zamachowego. Jego role (jako akumulator energii) pelni przekladnia hydrokinetyczna, potocznie zwane konwerterem.

Autor:  hruścik [ czw mar 07, 2013 1:06 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.

Autor:  BrunoGiamatti [ pt mar 08, 2013 6:03 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

kielbik pisze:
]Silniki z automatyczna skrzynia z reguly w ogole nie maja kola zamachowego. Jego role (jako akumulator energii) pelni przekladnia hydrokinetyczna, potocznie zwane konwerterem.

hruścik pisze:
Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.


Dzieki. Właśnie myślałem czy to do czego sie konwerter przykręca jest zawsze takie samo. Jak widzę nie. Obym się po raz n-ty nie wkopał ;)

Autor:  mark2222 [ wt mar 12, 2013 12:11 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

hruścik pisze:
Koło zamachowe szczątkowe w M110 wystepuje w dwóch wersjach .Wieniec zębaty z taką trójkątną blachą i odlew żeliwny wraz z metalową blachą do której przykręca się wandler.

teraz nasuwa sie pytanie czy to zamienne między soba jest???

Autor:  hruścik [ wt mar 12, 2013 4:03 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Niestety ale to są dwa zupełnie inne elementy i nie można ich zamieniać .A dlaczego? Dlatego że na masywnym kole jest przeciwwaga wyważająca wał a na chudym tego czegoś nie ma.

Autor:  mark2222 [ śr mar 13, 2013 10:56 am ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Czyli reasumując wychodzi na to, że rodzaj szczątkowego koła ściśle związany jest z wałem i wpływu nie ma na mocowanie konwertera do niego??? Pytam panie Jacku w sumie dlatego, że 722.1 bez problemu mi siadła tak jak było mówione na koło szczątkowe z wieńcem, gdzie wcześniej była 722.3.
Przepraszam za OT, ale jak już poruszamy temat rodzajów koła szczątkowego i wałów, to jaka jest różnica pomiędzy wałem do żeliwnego koła z przeciwwagą a wałem do koła z wieńcem??? Czy tylko wchodzi w grę wyważnie ich jako par????

Autor:  hruścik [ śr mar 13, 2013 6:48 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Tak rodzaj szczątkowego koła jest związany z wałem.Mocowanie konwertera jest takie same.Nowy typ wału a może inaczej nowsza konstrukcja M110 ma szersze panewki i przeciwwagę przynitowaną na wale a koło szczątkowe cienkie nie wpływa na pracę silnika.

Autor:  mark2222 [ czw mar 14, 2013 10:25 am ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Temat mnie zainteresował, bo chyba strzeliłem zdrową wtopę [szalone] , ale to jak narazie podejrzenia, które mam nadzieję, że się nie sprawdzą. Dokopałem się w manualu do konkretnych danych:
w grudniu 78' wprowadzony został nowy typ wału z nitowanym ciężarem, poza tym została zmnieniona pompa olejowa.
wał z ciężarem nitowanym:
Załącznik:
wał z nitowaną wagą.GIF
wał z nitowaną wagą.GIF [ 94.36 KiB | Przejrzano 3440 razy ]

nowy typ pompy
Załącznik:
nowa pompa.GIF
nowa pompa.GIF [ 100.91 KiB | Przejrzano 3440 razy ]

numery silników od których jest nowy wał:
Załącznik:
nr silników z nowym wałem.GIF
nr silników z nowym wałem.GIF [ 21.67 KiB | Przejrzano 3440 razy ]

edit chyba już dla wszelkich jasności, jesli tylko google mi dobrze znalazł:
koło szczątkowe odlewane pierwsza wersja( nie jestem pewien tej fotki )
Załącznik:
koło odlew.jpg
koło odlew.jpg [ 68.2 KiB | Przejrzano 3436 razy ]

koło cienkie z blachą:
Załącznik:
kolo z blachą.jpg
kolo z blachą.jpg [ 63 KiB | Przejrzano 3436 razy ]

Autor:  hruścik [ czw mar 14, 2013 6:32 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Pierwsza fotka do kosza.Druga jak najbardziej -koło masywne odlewane z przeciwwagą-wersja wcześniejsza.Ostatnia seria miała koło szczątkowe składające się z wieńca przykręconego do trójkątnej blachy widocznej na zdjeciu nr 2 po lewej stronie.I tu nasuwa się pytanie. M110 spięty z manualem we wcześniejszych silnikach też ma przeciwwagę na kole zamachowym sprzęgła.Czy ma ja też w ostatnich latach produkcji?

Autor:  mark2222 [ pt mar 15, 2013 7:34 am ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Tego właśnie nie byłem pewien czy wujek google dobrze mi to odszukał. Niestety nie mam możliwości zrobienia fotki koła na tą chwilę żeby stwierdzić jakie mam sam założone.
Czyli to jest fotka koła stosowanego do wału bez nitowanej przeciwwagi
Załącznik:
kolo%20z%20blach%C4%85.jpg
kolo%20z%20blach%C4%85.jpg [ 63 KiB | Przejrzano 3402 razy ]

Jesli by ktoś miał możliwośc zrobienia fotki tego nowszego koła rozwiało by to wątpliwości.
hruścik pisze:
I tu nasuwa się pytanie. M110 spięty z manualem we wcześniejszych silnikach też ma przeciwwagę na kole zamachowym sprzęgła.Czy ma ja też w ostatnich latach produkcji?

Dobre pytanie, mam jednego manuala, jak pogoda pozwoli dojść do garażu [zlosnik] do zrobię fotkę tego koła i sprawdze jakie ma numery silnik, może się coś wyjaśni [zlosnikz]

Autor:  BrunoGiamatti [ pt mar 15, 2013 10:25 am ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

mark2222 pisze:
Jesli by ktoś miał możliwośc zrobienia fotki tego nowszego koła rozwiało by to wątpliwości.

We wtorek beka wraca na podnośnik to moze uda mi sie pstryknąć.

Autor:  BrunoGiamatti [ wt mar 19, 2013 8:40 pm ]
Tytuł:  Re: M110 - koła zamachowe i skrzynie

Oto obiecana fotka

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/