MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 6:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 11, 2017 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Trochę już pojeździłem po serwisach i nikt nie chce się za to zabrać.
Palą się kontrolki ETS i ABS. Przeczyściłem czujniki ABS, wymieniłem czujnik pedału STOP, sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki w pompie i na tym moja inwencja się skończyła. 3 mechaników podpinało się pod różne komputery (w tym SD) i sugerowali, żeby znaleźć kogoś mniej zajętego robotą.
Ostatni etap to zakupienie przeze mnie Carsoft 7.4. AIRBAG, PSE, ABS to jedyne układy, jakie to ustrojstwo u mnie testuje. Wynik dla ABS jest następujący:

Obrazek

po kasowaniu błędów pozostają:

Obrazek

Proszę o wsparcie lub wskazanie mechanika (palącego się do staroci :-? ) w okolicach Słupska.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 2:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jak zapalisz auto i stoi w miejscu to włączją się kontrolki?
Często i gęsto w tym pięknym samochodzie kable od czujników ABS rozsypują się tak samo jak wiązki na silniku (zrobione z takiego samego gówna) Jest to ciężko sprawdzalne, bo przewody są w twardej koszulce. Mało tego, są dwa rodaje czujników. Jedne to takie, których wiązka jest zintegrowana z czujnikiem od zużycia klocków, drugie odseparowane. Te zintegrowana są kurewsko drogie (ok 900) za sztukę, te odseparowane o wiele tańsze. Ja oczywiście miałem te droższe, bo całe życie mam "pod górkę" i nie mogło być inaczej :)
A dłubałeś coś przy zawieszeniu? Czasem wystarczy,że ruszysz tym kablem i może się przerwać.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 7:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Też mam pod górkę.
Kontrolki zapalają się zaraz po odpaleniu. Pojawiły się, potem znikały ale od pewnego czasu palą się stale. To wszystko zanim zrobiłem zawieszenie i hamulce.
Naturalnie przednie czujniki są zintegrowane z czujnikiem klocków. Problem w tym, że SD i Carsoft nie wykazują bezpośrednio błędu samego przedniego lewego czujnika a błąd elektrozaworu.
W Volvo V70, który w diagnostyce pokazywał identycznie błędy, wymieniało się elektronikę przykręcaną do pompy i to załatwiało temat. W Mercedesie da się odkręcić 4 śruby od elektroniki (mam drugą pompę) ale nie widzę możliwości delikatnego odseparowania modułu od samej pompy. Trzyma, jak dobry spaw.

Obrazek

Liczę, że ktoś przećwiczył osobiście podobne problemy i wskaże jakąś drogę. Rozglądam się już za przewodami ABS do TIRa i jakimiś elastycznym połączeniami, żeby zrobić wszystkie koła. Oryginalne czujniki są makabrycznie drogie, używane też drogie i niepewne.

Naturalnie zawsze mogę wstawić auto do ASO ale ćwiczyłem już ten wariant z innym mercedesem i póki co, dziękuję.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 7:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
ja bym nie szukał dziury w pompie. Moim zdaniem to kabel czujnika. Najlepiej pomirzyć kable miernikiem i zobaczyc jaką mają oporność, lub czy nie ma zwarcia. Robiłeś to?
Jeszcze nie słyszałem, żeby w 140 -stce padła pompa, natomiast kable czujników bardzo czesto.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Oczywiście, że pomierzyłem kable. Niestety nie udało mi się nawet na chwile wywołać żadnej przerwy a "giąłem" kable ile wlezie.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 11:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
a jak mierzysz oporność czujnika i kręcisz jednocześnie kołem, to pojawiają się jakieś skoki czy stale jest taka sama oporność?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 15, 2017 9:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Tak karkołomnej operacji, jak uniesienie koła w w obecnych warunkach pogodowych, nie jestem w stanie wykonać. Mogę się mylić ale zakładam, że jeśli oporność czujnika zatrzymanego koła jest ok, to po odpaleniu samochodu kontrolki nie powinny się palić. Gdyby zapalały się dopiero w trakcie jazdy, szukałbym wady samego czujnika a nie jego przewodów. W moim przypadku jest tak,że błąd nie daje się skasować.
Naturalnie, kiedy warunki to umożliwią, podniosę lewe koło i sprawdzę, czy pojawia się jakieś napięcie. Mój garaż jest idealny do serwisowania kajaków lub 3 Fiatów 500 pierwszej generacji na raz.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: pn sty 16, 2017 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Lewy Przód się wyjaśnił. Kabel jest ok. Padł sam czujnik (uzwojenie) A1405401209. Widać ktoś kiedyś próbował oddzielić coś, czego oddzielać się nie powinno.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: pn sty 16, 2017 8:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Będziesz kupował nowy czy używkę?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn sty 16, 2017 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Nowy najtaniej 850 zł. Szukam używki

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: wt sty 17, 2017 8:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Polecan kolegę z forunm o nicku necro albo na alledrogo o nicku interauto z miejscowości Lipsko (ta sama osoba). Ma sporo manelu do tych aut.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sty 18, 2017 7:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Dzięki za kontakt.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: czw sty 19, 2017 8:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
W oczekiwaniu na dostawę czujnika bawię się tym co do tej pory siedziało w samochodzie:

Obrazek

Oporność "ginie" tuz za rozdzielaczem czujnik ABS/czujnik klocków. Trwa destrukcja rozdzielacza. Cekawe, że oba czujniki nie mają wspólnej masy.
Dobra wiadomość jest taka, że stop z którego wykonane są przewody lutuje się bez problemu. Jeśli sam czujnik ABS jest sprawny, to przy planowanych małych przebiegach można zabawić się w regenerację przewodów.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: pt sty 20, 2017 11:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Połączenie uszczelnij naciągając na nie koszulkę termokurczliwą z klejem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lut 26, 2017 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Panowie, proszę o pomoc w określeniu funkcji elementu zaznaczonego na zdjęciu. Miernik wskazuje,że przez ten fragment czujnika ABS nie przepływa prąd. Pytanie czy w jego wnętrzu jest jakiś układ czy to tylko mocowanie pozwalające utrzymać w dobrym stanie przewody czujnika ABS i klocków?

Obrazek

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl