MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34349
Strona 3 z 30

Autor:  jakub_gozdzik [ pt lip 18, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

Ukaniu a nie wiesz co moze byc przyczyna braku iskry w motorze M119 na KE-jetronicu. Modul zaplonu moze byc walniety? Czy moze byc zepsuty jakis czujnik obrotu walu i wtedy modul zaplonu nie ma odpowiednich informacji?. Da sie to jakos sprawdzic?

Autor:  roadrunner [ sob lip 19, 2008 11:24 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Roadrunner, więc ni mniej ni więcej sterownik zgłasza 40% - przynajmniej z opisu tak wynika. Ile pokazuje po przekręceniu kluczyka bez zapalonego silnika? a ile po zapaleniu silnika przez pierwszy okres rozgrzewania (praca bez uwzględniania L.) - powinien 50%.
Błąd 40% jest opisywane dodatkowo jako :zwarcie sygnałów. Więc jednak trzeba poszukać co on tam świruje.



W takim razie niech zgłasza. Wczoraj jeszce raz poswiecilem 3h zeby posprawdzac wszystko dokladnie. Wszystkie podzespoły sprawne i odczyty na wejsciu do sterownika KE tez. Nawet sterownik podmienialem na inny i wciaż to samo. Auto pracuje dobrze wieć jeśli jakieś wypełnienie zglasza blad to niech sobie go dalej zglasza. moim zadaniem poprostu ta metoda regulacji jest dalece niedoskonala, moze dlkatego nie pisza o niej w zadnej publikacji na temat KE - przynajmniej ja nie znalazlem a dość duzo czytalem na ten temat.

Autor:  ukaniu [ sob lip 19, 2008 11:43 am ]
Tytuł: 

Roadrunner ja Cię proszę tylko o jedno - nie uogólniaj! To, że coś nie jest tak z Twoim samochodem nie znaczy, że metoda nie jest dobra. Nigdzie nie opisywana?! - opisuje ją manual Mercedesa jako podstawową procedurę regulacji i testów. Jak chcesz to ja Ci prześlę co byś sobie poczytał.
Janfocus też ustawił zdaje się OK, Ja ustawiałem w ten sposó nie jeden KE (te które mają możliwość zgłaszania błędów) i nigdy nie miałem problemów - jeśli układ nie był uszkodzony.
Nie napisałeś jakie wypełenienie jest po przekręceniu kluczyka i podczas nagrzewania.

Autor:  roadrunner [ sob lip 19, 2008 2:26 pm ]
Tytuł: 

Wcale nie uogólniam opisalem przypadek mojego auta i nic wiecej.

Autor:  fifi [ ndz lip 20, 2008 10:05 am ]
Tytuł: 

Witam, bardzo fajny opis i chciałem wg tego wyregulować a raczej obniżyć spalanie ale w złączu diagnostycznym nie ma podpiętego pinu 5 a tylko 1 i 3, reszta jest pusta. Jeżeli można to jakoś obejść to proszę o rade. Pozdro.

Autor:  ukaniu [ pn lip 21, 2008 6:03 pm ]
Tytuł: 

Piszemy o okrągłym gnieździe diagnostycznym z zakręcaną pokrywką.
W nim powinien być pin 5. Jak nie ma to trzeba podłączyć kabel miernika zamiast do 5 do + akumulatora.

Autor:  Janfocus [ pn lip 21, 2008 6:30 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Janfocus też ustawił zdaje się OK

zgadza się, u mnie regulacja przebiegła łatwo i bardzo dokładnie -minimalny ruch imbusem powoduje zmianę rzędu 10%...

Autor:  fifi [ pn lip 21, 2008 10:26 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za naprowadzenie, cały czas myślałem, że chodzi o złącze przy akumulatorze. Jak znajde czas to wszystko sprawdze. Dzięki i pozdro.

Autor:  fifi [ wt lip 22, 2008 7:39 pm ]
Tytuł: 

Witam, na początek chciałem sprawdzić działanie wtryskiwaczy po wykręceniu i podłączeniu ich na zewnątrz okazało się, że podczas kręcenia rozrusznikiem nic z nich nie leciało. Po odkręceniu wtrysków razem z przewodami od rozdzielacza i kręceniu rozrusznikiem z rozdzielacza również nic nie leciało. Dodam, że zarówno przed jak i po złożeniu silnik odpala. Jaka diagnoza?

Autor:  ukaniu [ czw lip 24, 2008 5:26 pm ]
Tytuł: 

Włączasz zapłon kluczykiem (nie kręcisz rozrusznikiem) wyciągasz przekaźnik pomp paliwa - z oznaczeniem KPR. Zwierasz piny 7 i 8 - uruchamiasz pompy.
Z wtrysków w położeniu zerowym klapy ma nic nie lecieć (to już pisałem wcześniej) potem paluszkiem przyciskasz klapę i wtryski zaczynają pracować z różną wydajnością (ważne aby wszystkie równą) zalezną od mocy twojego palca.

Autor:  fifi [ sob sie 02, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

No więc zacząłem regulacje, na początek ustawiłem potencjometr 0,7V następnie podłączyłem miernik do pinów 3, 5 i zacząłem sprawdzać układ. Na jałowym wartość wypełnienia 30-35% przy 2,5tys. 26-36%, nie jestem pewien czy te wartości są odpowiednie do mojego silnika (M102), silnik pracuje równo, spalania jeszcze nie sprawdziłem.

Autor:  ukaniu [ sob sie 02, 2008 11:44 pm ]
Tytuł: 

Dla M102 wypełnienie na jałowych powinno wynosić ok 50%.

Autor:  michalniz1 [ śr sie 13, 2008 2:42 pm ]
Tytuł: 

witam
czy mógłby ktoś może podesłać dokładny opis jak wyregulować skład mieszanki dla silnika m102 bez analizatora spalin. Chodzi mi dokładnie o to gdzie mam pod jaki pin wpiąć miernik oraz co ma miernik pokazywać przy regulacji "magiczną śrubką". jeszcze jedno o co chodzi z tymi wypełnieniami bo tego nie kapuje. mój mail to molon@poczta.fm, chciałbym jeszcze pozbyć się falujących obrotów oraz przygasania na lpg (faluje także na benzynie) co może być ich przyczyną? lewego powietrza nie łapie potencjometr klapy sprawdzałem napięcie na nim płynnie się zmienia wyregulowany jest na 0,68V. nastawnik działa bo sprawdzałem po podaniu napięcia z akumulatora otwiera się.sonda sprawdzana działa. nie wiem może to jest kwestia regulacji. (po odłączeniu nastawnika falowanie ustaje i nie przygasa podczas jazdy ale obroty przy nagrzanym silniku są w okolicach 1100 za wysokie a na zimnym za niskie około 600 na razie tak jeżdżę ale jak będzie zima to może być nieciekawie).

Autor:  Janfocus [ śr sie 13, 2008 5:33 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
czy mógłby ktoś może podesłać dokładny opis jak wyregulować skład mieszanki dla silnika m102 bez analizatora spalin

cały ten wątek jest właśnie o tym!
michalniz1 pisze:
Chodzi mi dokładnie o to gdzie mam pod jaki pin wpiąć miernik oraz co ma miernik pokazywać przy regulacji "magiczną śrubką"

tak jak dla innych między 3 i 5 pin.
michalniz1 pisze:
lewego powietrza nie łapie

lewe powietrze może łapać na każdym złączu rurek i gum w układzie dolotu i raczej ono będzie odpowiedzialne za falowanie... Po wyeliminowaniu lewego powietrza należny podregulować skład mieszanki na wolnych... <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
michalniz1 pisze:
jeszcze jedno o co chodzi z tymi wypełnieniami bo tego nie kapuje

sygnał pobierany z pinów 3 i 5 ma przebieg prostokątny, który po uśrednieniu (gdy mierzymy go miernikiem analogowym) odpowiada śreniemu napięciu w zakresie 0-14,5V -a dokładniej napięcia panującego w instalacji (napięcia ładowania) i tak gdy wypełnienie jest 0% -0V, dla wypełnienia 50% będziemy mieli 7,25V a dla wypełnienia 100% 14,5V innymi słowy każde 10% wypełnienia będzie średnio odpowiadać dodatkowemu 1,45 V

Autor:  michalniz1 [ śr sie 13, 2008 9:07 pm ]
Tytuł: 

wypełnienie ustawione na 50% teraz jest około 6,99 a 7,40 volta waha się(czy to napięcie powinno stać w miejscu czy może się tak wahać). wcześniej miałem około 20% - 25%(może spalanie się trochę zmniejszy). problem pozostał z trzymaniem obrotów i odpaleniem samochodu przy włączonym nastawniku obrotów, jak go wyłączę jest ok. co może być przyczyną, jakiś czujnik walnięty? nastawnik po podłączeniu na krótko do akumulatora zamyka się i otwiera bez problemu.

Strona 3 z 30 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/