MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34349
Strona 5 z 30

Autor:  Janfocus [ pn sie 18, 2008 9:43 pm ]
Tytuł: 

Możesz mieć uszkodzony czujnik temp. i za dużo mu dolewa przez wtrysk rozruchowy, albo owy wtryskiwacz jest walnięty i leje bez oporu...

Autor:  kaju008 [ pn sie 18, 2008 10:42 pm ]
Tytuł: 

Dodam jeszcze że raz odłączyłem regulator dawki paliwa nie pamiętam nazwy ten co jest pod rozdzielaczem paliwa i pomaga w sterowaniu paliwem to pracował silnik lepiej

Jutro ściągnę wtyczkę z wtrysku dodatkowego i zobaczę.

Który to jest ten czujnik odpowiedzialny i jak go sprawdzić.

Mam tam 2 czujniki po 3 bolce i trzeci z 4 bolcami

Autor:  michalniz1 [ pn sie 18, 2008 10:59 pm ]
Tytuł: 

to ten cztero-pinowy po odłączeniu powinnno się wypełnienie zmienić do około 30% oczywiście przy włączonym silniku, o tym Ukaniu pisał w pierwszym poście

Autor:  kaju008 [ pn sie 18, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

jak odłączę ten 4 pinowy to wogóle wolnych nie ma i ciężko bardzo go wkręcić na obroty

Autor:  michalniz1 [ wt sie 19, 2008 9:36 am ]
Tytuł: 

czy może ktoś mi wytłumaczyć na rysunku jak mam podłączyć miernik do mierzenia prądu na nastawniku, bo u mnie cały czas pokazuje 0mA, pomiar napięcia wahał się około 0,4-0,1 volta przy włączonej wtyczce, na samej wtyczce odłączonej od nastawnika jest 4 volty, czy tak powinno być czy coś jest nie tak. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> udało mi się zdobyć miernik profesjonalny taki z cęgami po pracy zmierzę ten prąd ale coś mi się wydaje że tam cały czas jest 0mA. pewnie coś jest z komputerem który steruje nastawnikiem

Autor:  michalniz1 [ czw sie 21, 2008 9:34 am ]
Tytuł: 

udało mi się ustawić wszystko jak trzeba za słabo dokręciłem potencjometr i się przestawił dlatego samochód szwankował po poprawnym ustawieniu zaczął jeździć w miarę normalnie bez gaśnięć ale obroty falowały - lewe powietrze uszczelniłem przewody podciśnieniowe (ścisnąłem i owinąłem je mocno taśmą) i jest git falowanie praktycznie ustało na obrotomierzu nie jest widoczne, tylko delikatnie faluje skala ekonomizera ale to już praktycznie nie przeszkadza w żaden sposób w jeździe dziękuję za pomoc i pozdrawiam mercmaniaków. acha bym zapomniał dodać stabilizator minimum na lpg nie jest już potrzebny

Autor:  Crazy_Russian [ czw sie 21, 2008 2:57 pm ]
Tytuł: 

michalniz1 pisze:
udało mi się ustawić wszystko jak trzeba za słabo dokręciłem potencjometr i się przestawił dlatego samochód szwankował ...

Podłącze się pod temat i zapytam.
Czy za "brak ssania" po wymianie potencjometra może być odpowiedzialne jego zle dokrecenie? Przed wymiana było OK

Autor:  TReneR [ czw sie 21, 2008 4:27 pm ]
Tytuł: 

michalniz1 pisze:
czy może ktoś mi wytłumaczyć na rysunku jak mam podłączyć miernik do mierzenia prądu na nastawniku


Mierz napiecie raczej nie prad - zakres DC (i wprzypadku pradu i napiecia) - jako, ze spadek napiecie jest badz co badz proporcionalny do przeplywajacego pradu (oczywiscie wtyczka wtyknieta)

Autor:  Janfocus [ czw sie 21, 2008 6:14 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Mierz napiecie raczej nie prad - zakres DC (i wprzypadku pradu i napiecia) - jako, ze spadek napiecie jest badz co badz proporcionalny do przeplywajacego pradu (oczywiscie wtyczka wtyknieta)

spadek napięcia będzie proporcjonalny do prądu gdy sterowanie będzie ze źródła prądowego a zatem o zmiennym napięciu. Jak mnie pamięć nie myli, to tu mamy do czynienia ze źródłem napięciowym o dużej wydajności prądowej i odbiornikiem jest cewka -dlatego taki pomiar może nie przynieść efektu, bo wydolność prądowa zasilania przewyższa pobór prądu, a zatem spadek napięcia będzie pomijalny -innymi słowy mierzymy U zasilania. Jeśli zaś sterowanie jest impulsowe wypełnieniem, to średnie napięcie na końcach będzie proporcjonalne do prądu. Inna kwestia że jak pamiętam ta cewka działa w 2 kierunkach, a to oznacza że napięcie będzie przemienne niecykliczne, czyli o zmiennych biegunach -tyle teoria [zlosnik]

Autor:  TReneR [ pt sie 22, 2008 10:01 am ]
Tytuł: 

Gdzies dzwoni ale nie bardzo wiadomo w ktorym kosciele ... krotko podsumowujac bardzo sie mylisz :-) :roll:
Przy modulacji PWM czy PWF napiecie skuteczne (ktore w wypadku przebiegu prostokatnego = napiecie srednie) jest proporcionalne do wypelnienia sygnalu. Pomiar na zakresie DC - miernik ladnie sobie scalkuje. Pomiar na zakresie AC zwyklym miernikiem da wartosc 0.

Autor:  Janfocus [ pt sie 22, 2008 10:49 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
krotko podsumowujac bardzo sie mylisz
Przy modulacji PWM czy PWF napiecie skuteczne (ktore w wypadku przebiegu prostokatnego = napiecie srednie) jest proporcionalne do wypelnienia sygnalu. Pomiar na zakresie DC - miernik ladnie sobie scalkuje. Pomiar na zakresie AC zwyklym miernikiem da wartosc 0.


Janfocus pisze:
Jeśli zaś sterowanie jest impulsowe wypełnieniem, to średnie napięcie na końcach będzie proporcjonalne do prądu.

Autor:  TReneR [ pt sie 22, 2008 11:05 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
spadek napięcia będzie proporcjonalny do prądu gdy sterowanie będzie ze źródła prądowego a zatem o zmiennym napięciu

Prawda tylko dla zrodla DC - w tym przypadku mamy PWM
Janfocus pisze:
bo wydolność prądowa zasilania przewyższa pobór prądu, a zatem spadek napięcia będzie pomijalny -innymi słowy mierzymy U zasilania.

To samo co powyzej
Janfocus pisze:
Inna kwestia że jak pamiętam ta cewka działa w 2 kierunkach, a to oznacza że napięcie będzie przemienne niecykliczne, czyli o zmiennych biegunach

Odniesc sie nie moge bo nie mam pojecia co autor mial na mysli... napiecie przemienne niecyklicznie... hmmm?! :o

Chyba jednak musisz uwirzyc mi na slowo, ze pomiar napiecia na zakresie DC to jest to czego w tym wypadku potrzebujemy... i w tym wypadku nie ma znaczenia, czy obicazenie jest indukcyjne czy rezystancjyjne (jedynie pojemnosciowae nie mialo by z wiadomych wzgledow sensu).

Autor:  Janfocus [ wt wrz 09, 2008 8:50 am ]
Tytuł: 

Jaki zakres napięć wychodzi z sondy lambda?
-już wiem [zlosnik] http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

Autor:  TReneR [ wt wrz 09, 2008 9:34 am ]
Tytuł: 

Zeby doprecyzowac pytanie i odpowiedz nalezy powiedziec jeszcze, ze sa zasadniczo dwa typ sond lambda (podzial ze wzgledu na budowe);
- sondy oparte na dwutlenku cyrkonu
- sondy oparte na dwutlenku tytanu

Te pierwsze (stosowane w naszych bolidach z gwiazda) po podgrzaniu generuja napiecie w zakresie 0-1V w zaleznosci od roznicy stezenia tlenu po obu stronach sondy.
Drugi typ zmienia opornosc w zaleznosci od roznicy stezenia - w tych sondach zwykle do pomiaru wykozystuje sie sonde w dzielniku rezystancyjnym zasilanym napieciem odniesienia 5V a sama sonda ma dosyc stroma harakterystyke rezystancji (zmiana z kilku Mohm do kilku kOhm - wartosci zaleza tez od temp) - stad przyjelo sie ze sa to sondy 5Voltowe.
Dodatkowo niektorzy producenci oferuja sondy o odworoconej harakterystyce (zdaja sie powszechne w japoncach) - np 1-0V

Autor:  Janfocus [ wt wrz 09, 2008 10:41 am ]
Tytuł: 

jest jakiś sprytny sposób sprawdzenia sondy? Moja pokazuje 0,37V a wg złącza diagnostycznego wnosi poprawkę do KE... Czy zatem może być padnięta?

Strona 5 z 30 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/