MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob maja 04, 2024 4:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 29, 2017 5:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, zaczęło mi śmierdzieć z wydechu, tak, że łzy z oczu lecą. Co to Może być?
Katalizatory mam sprawne, sondy nowe, dedykowane do modelu. Na SD nie ma żadnych błędów, stało się to z dnia na dzień.
Ma ktoś jakieś pomysły? Gdzieś wyczytałem, że to zawór z napisem MOT? Za co on jest właściwie odpowiedzialny?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 29, 2017 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
hu..owe paliwo ?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: ndz sty 29, 2017 8:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
paliwo raczej nie, bo nie stało się to tuż po zatankowania. Stało się to przy stanie 1/2 zbiornika. Nic nie dymi, ani na biało ani na czrno ani na siwo... tylko para ale aż gryzie w oczy...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn sty 30, 2017 3:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Zacząłbym od analizatora składu spalin: jeśli nie dymi ale jednak "gryzie" to strzelałbym że jest za ubogo...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sty 30, 2017 4:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Muszę podjechać na "spaliny" ale chyba mi dowodu nie zabiorą :) ? Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz a mianowicie w zbiorniku paliwa robi się duże ciśnienie, a powinno być chyba podciśnienie. Jest to na tyle wyczuwalne, że jak odkręcam korek to aż go odpycha. Nie wiem, czy to ma jakiś związek z gryzącymi spalinami?
Muszę poczytać w manualach i rozkminić dokładnie ten system odprowadzania oparów ze zbiornika. To, że jest ciśnienie oparów w baku świadczy o tym, że opary nie są odssysane . Dodam, że zawory (te z napisem "MOT")otwierające dopływ oparów do silnika są sprawne.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 9:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Czyli powrót nadmiaru paliwa jest na tyle duży, że nabija zbiornik czyli odpowietrzenie jest zatkane. Radzę to szybko sprawdzić bo przy dłuższej szybkiej jeździe i szybkim ubytku dużej ilości paliwa może stać się to:
viewtopic.php?f=25&t=35069&hilit=bak+paliwa+pojemno%C5%9B%C4%87

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 3:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Nie wiem z którego roku jest Twoje W140 ale w moim 210 jest jeszcze coś takiego jak filtr par paliwa, znajduje się za prawym tylnym nadkolem i może tam jest problem? Ja u siebie przed wymianą pompy przedmuchałem cały ten układ sprężonym powietrzem tak jak i powrót paliwa bo myślałem że to może być przyczyną jej hałasu. Co do spalin to Ci nie pomogę, sam od miesiąca jeżdżę z odłączoną sondą (bo mam 2 dobrą ale nie mogę jej znaleźć) i nawet na zimnym silniku nie gryzą więc nie wiem.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 7:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Problem z cisnieniem w baku rozwiązany, wszystko było sprawne i drożne, tylko silnik nie odsysał oparów, bo plastikowe wężyki między zaworami "MOT" a przepustnicami były popękane [szalone]. Są one dodatkowo otulone koszulką ochronną i nie było widać co się dzieje z wężykami... Pomijam fakt, że tamtędy silnik ciągnął masę lewego powietrza.
Sprawdzałem wszystko, zaworki, filtr węglowy i masę innych pierdół a wystarczyło przy zgaszonym silniku possać wężyk od przepustnic do zaworów uwalniających opary. Teraz przy odkręcaniu korka nie ma żadnego syczenia ciśnienia czy podciśnienia.
Czy to rozwiąże również problem gryzących spalin...tego nie wiem. Pojeżdżę i zobaczę
Teoretycznie jak silnik ciągnął lewe powietrze to sondy mogły widzieć ubogą mieszankę i kazały lać to paliwo :) Ale nie wiem, nie znam się.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lut 01, 2017 11:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Na tych sondach to ja bym nie polegał. Nigdy nie można być pewnym ich sprawności...
Ponadto ich skala wpływu na skład mieszanki także nie jest tak duża jak nam się może wydawać. Sterownik ma bezpieczne min i max (np. na wypadek dziury w wydechu między głowicą a sondą).

Nie wiem czym sterowany jest tam wtrysk, ale jeśli MAP-sensorem to lewe powietrze nie wpływa na skład mieszanki (bo czujnik po prostu traktuje lewiznę tak samo jak to co idzie z filtra powietrza). Gorzej jeśli tam jest jakiś przepływomierz typu HFM => wtedy lewizna zdecydowanie spowoduje zmianę składu mieszanki (zubożenie) i przy zamkniętej przepustnicy może tego lewego powietrza być tak dużo że pomimo "płaczu" sondy sterownik sobie z tym nie poradzi.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lut 01, 2017 7:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jaki to przepływomierz typu HFM? U mnie są dwa przepływomierze, takie z drucikiem w środku. Przepływomierze są przed przepustnicą a lewe powietrze ciągnęło przez kanał w przepustnicy. MAP sensora to raczej nie ma w moim aucie :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lut 01, 2017 10:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Skoro masz drucik, to nie masz MAP-a, czyli dotyka Cię opisany problem.
Ja bym podjechał na analizator...
Czy po uszczelnieniu tego lewego powietrza zapach spalin się zmienił?
Jeszcze jedna sprawa: czy masz pewność że na biegu jałowym sygnał sondy jest brany pod uwagę?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lut 04, 2017 5:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
M111 jest dokładnie połową M119 więc mogę coś napisać na temat tego silnika. MAP nie ma a lewe powietrze powoduje cyrk to na 100% a czy sygnał sondy jest brany pod uwagę na biegu jałowym?
Ja bym powiedział że tak bo u mnie dzieją się jakieś cyrki i z podłączoną sondą właśnie na ciepło trochę nim rzucało i od czasu do czasu miałem problemy z rozruchem ciepłego silnika jak sondę odłączyłem to jest cacy, lepiej się jeździ chyba nawet mniej pali nie wiem na 100% czy to wina sondy czy czegoś innego ale na podstawie tego mogę powiedzieć że to tak działa. Sonda ma niewielki wpływ na dawkę paliwa bo bez niej silnik chodzi bardzo ładnie, zdecydowanie większy wpływ ma ten przepływomierz ale bez niego też da się jeździć :>

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl