MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw maja 23, 2024 10:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 09, 2008 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Postanowiłem zlitować się nad beczką i trochę poprawić jej stan wizualny.
4 lata temu, gdy ją złożyłem pomalowałem ją na jakiś ciemny grafit metalik.
Dziś dorosłem już do decyzji powrotu do oryginalnego lakieru.
Ponieważ auto musi jeździć robię to na raty, przygotowując
część po części. Na pierwszy ogień poszły dwa elementy maska i lewy błotnik.

Wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać kompletna katastrofa.
Błotnik to jakaś używka za 100 PLN kupiona 5 lat temu i zabezpieczona średnio lub raczej wogóle (minia i podkład). Posypał się jak widać, wstyd jeździć.

Zabrałem się za demontaż:
Musiałem ciąć błotnik, inaczej nie mogłem odkręcić niektórych śrub.

Obrazek

Z tego wyciętego błotnika musiałem dorobić małą reperaturkę ponieważ błotnik dawcy też nie był w stanie idealnym :-)

Dawca, to oryginalny błotnik Mercedesa, zdjęty z innego W123.
Po całej zabawie i zmontowaniu wszystkiego założyłem pełne nadkola (takoż oryginał):



Obrazek

Reperaturka:

Obrazek

Zarówno błotnik jak i reperaturka wyczyszczone, w miejscach rdzy, do gołej blachy (szlifierką kątową) i zabezpieczone brunoxem.

Potem nastąpiły przymiarki:

Obrazek

No i malowanie. Najpierw prime washem czy czymś takim:

Obrazek

Potem podkłądem epoksydowym (novola):
Widać na zdjęciach niezbyt fachowe spawanie, ale coż zrobić, nie jestem fachowcem ;)

Obrazek

Po założeniu na samochód nastąpił etap końcowy nakładanie koloru.
Jest to kolor o kodzie 623, czyli dobrze znana taksóweczka :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tak wygląda moja luba w całej (wielokolorowej) okazałości:

Obrazek

Z efektu jestem bardzo zadowolony, Gdy zobaczyłem jak wygląda ten lakier na blasze, to się w nim zakochałem, to jest naprawdę piękny kolor. Całość prac odbyła się małym nakładem środków. Poszło 0,4 litra lakieru, około 1 litra podkładu (bo novol się skończył i kupiłem jakiś inny i nie umiałem nim malować). Dużo papieru ściernego, prądu i mojej pracy.

Jak przygotuję resztę blach dawcy, to umieszczę kolejne fotki, ale będzie to prawdopodobnie dopiero za parę miesięcy.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Uprasza się Kolegę by bez nieuzasadnionej zwłoki, zgodnie z zapowiedzią, załączył na forum fotografie z poczynionych prac. Nie godzi się tak w tajemnicy przed Kolegami, w ukryciu, Meśka swego naprawiać. :lol:

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 4:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Oj tam. Drobne prace są w trakcie, a jako, że mam bardzo dużo wolnego czasu, to mi się nie spieszy.

Obrazek

To jest dawca, rozbite 230E.

Obrazek

Pocięty biorca. Wycięty pas tylni, ponieważ trochę należało go podnieść.


Obrazek

Tysiąckrotne mierzenie błotnika z dawcy.

Obrazek

Obrazek

Złapana reperaturka rantu błotnika. Strona wewnętrzna i zewnętrzna.

Obrazek

Tutaj już częściowo przyspawany.

Obrazek

Widok z boku.

Obrazek

Widak z tyłu. Klapa jest nieprzykręcona.

Obrazek

Dawca przed operacją.

Obrazek

Po operacji.

Obrazek

Przygotowywanie biorcy.

Obrazek

Przeszczepiany organ, który zresztą wymaga sporo pracy przed przeszczepieniem.

Na razie zatrzymałem się na tym etapie. Robię powoli, bez pośpiechu. Na tyle na ile moje umiejętności pozwalają.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 9:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Dobrze że opisujesz zdjęcia cięzko by było sie połapać który to dawca a który biorca :) ,życzę wytrwałości w dokończeniu prac i czekamy na efekt końcowy.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Ale dramat, myślałem, że mam zjedzony błotnik, teraz uważam, że jest delikatnie podrdzewiały. Jeszcze nie widziałem tak zeżartego błotnika, nie mogłeś poszukać innego w lepszym stanie? Puzzle & łata obok łaty. Podziwiam twój zapał, musisz naprawdę lubić ten samochód [ok]

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jeszcze nie widziałem tak zeżartego błotnika

Mówisz o którym? :)
O tym do przeszczepu? On nie jest jakoś mocno pożarty, to tylko rant
i trochę przy podłodze bagażnika. Mam reperaturkę klokkerholma

nie mogłeś poszukać innego w lepszym stanie?

Ten mam za darmo :-) No i co ważne jest to oryginał, a nie podróbka.

Podziwiam twój zapał, musisz naprawdę lubić ten samochód

To raczej przymusowy nadmiar wolnego czasu.

Puzzle & łata obok łaty

Będzie jedna łata przy podłodze bagażnika i jedna reperaturka rantu. Nie tak źle chyba? ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 11:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Miałem na myśli przedni błotnik. Przeraził mnie trochę widok wyciętego tyłu, ale w sumie podłużnic nie ruszałeś to nie powinno być źle. Mnie też czeka operacja 4x błotniki, niestety mam cyrkle :roll:

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 2:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 03, 2010 11:38 pm
Posty: 25
Lokalizacja: skarzysko
przedni błotnik wyszedłsuper,oby tak dalej.


Na górę
Post: sob lut 13, 2010 5:10 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 13, 2010 10:38 am
Posty: 39
Numer GG: 4238578
Lokalizacja: Kraków
holyfido pisze:
Gdy zobaczyłem jak wygląda ten lakier na blasze, to się w nim zakochałem, to jest naprawdę piękny kolor


Zgadza się. Light Ivory to piękny kolor.
Szkoda tylko, że dla większości ludzi
to tylko zwykły budyń, które w większości przypadków
zmieniły już barwę. Dlatego chwała Ci za chęć powrotu do korzeni 8)

Obrazek

Cytuj:
Miałem na myśli przedni błotnik (...) przedni błotnik wyszedł super (...)

Fakt. Trzeba Ci pogratulować zdolności manualnych.
Jednak zastanawiająca jest trwałość. Minęło już trochę czasu,
odkąd zastosowałeś ten zabieg. Powiedz jak wygląda to na chwilę
obecną?


Trzymam kciuki, czekając na postępy w kolejnych pracach 8)

_________________
W201 190D Arctic White Star
W124 230CE Diamond Blue Star
W140 S350 Turbo Beethoven
W210 E200CDI Pearl G Black
"S-Klasse (W140) była olbrzymem, którego nauczono tańczyć na paluszkach (...)"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 12:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Powiedz jak wygląda to na chwilę
obecną?


Dwa purchle na rancie i pod nieudolnie przyspawana reperaturka u dołu. :(
po półtora roku. Wiem gdzie poczyniłem błędy. Więcej się nie powtórzą.

Aktualnie przestałem być bezrobotny wobec czego mam dużo mniej czasu na remont.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 7:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Będziesz ją robił na TAXI oryginał? Pokaż fotki wnętrza.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 8:54 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 13, 2010 10:38 am
Posty: 39
Numer GG: 4238578
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Będziesz ją robił na TAXI oryginał? Pokaż fotki wnętrza


Właśnie. holyfido pochwal się czy zachował się oryginalny
Mb-Tex i wszelkie inne oryginalne wyposażenie wersji International Taxi (jakże teraz cenne) [tuptus]

Cytuj:
Wiem gdzie poczyniłem błędy. Więcej się nie powtórzą.

Co jej nie zabije to wzmocni ;)

_________________
W201 190D Arctic White Star
W124 230CE Diamond Blue Star
W140 S350 Turbo Beethoven
W210 E200CDI Pearl G Black
"S-Klasse (W140) była olbrzymem, którego nauczono tańczyć na paluszkach (...)"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Właśnie. holyfido pochwal się czy zachował się oryginalny

Zachował się, jednak z drobnymi skazami.
Brak jednej ramki do tylnej popielniczki.
i kilka nieoryginalnych części z wyposażenia,
tj. dołożone lewe lusterko elektryczne,
z braku miejsca w oryginalnym położeniu dżojstik
jest zamontowany w zaślepce taksometru.
Zdjęcia porobię przy najbliższej okazji,
teraz nawet do garażu nie schodzę z braku czasu.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
jakbyś potrzebował jakieś części wnętrza z taxi to mogę Ci załatwić, bo wiem, że trudno znaleźć.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 13, 2010 10:38 am
Posty: 39
Numer GG: 4238578
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Zachował się, jednak z drobnymi skazami (...)
Zdjęcia porobię przy najbliższej okazji

Fajnie. Czekam cierpliwie.
Uli pisze:
jakbyś potrzebował jakieś części wnętrza z taxi to mogę Ci załatwić

Znalazłeś jakiegoś dawcę? Czy ja o czymś nie wiem [smiech]
Chyba nie rozbierasz Tomek swojego?

_________________
W201 190D Arctic White Star
W124 230CE Diamond Blue Star
W140 S350 Turbo Beethoven
W210 E200CDI Pearl G Black
"S-Klasse (W140) była olbrzymem, którego nauczono tańczyć na paluszkach (...)"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl