Mercedes Benz L6500
Premiera tego modelu odbyła się w 1935 roku wraz z pokrewnymi lecz większymi gabarytowo modelami L8500 i L10000.
Była to stosunkowo lekka ciężarówka dwuosiowa z kołami bliźniaczymi na tylnej osi napędowej. Najczęściej spotykana była z krótką drewnianą skrzynią ładunkową, ewentualnie krytą opończą z przyczepą dwu lub trzyosiową. Jednakże spotkać można było kilka innych konfiguracji.
W modelu tym występowały dwa rodzaje kabin:
W początkowej fazie produkcji była to kabina kwadratowa z przednią szybą dwudzielną i uchylaną:
Po liftingu była to kabina bardziej opływowa z całą szybą przednią zamocowaną na stałe.
Znalazło się też dość dziwne auto z podwójną szybą przednią i słupkiem dzielącym na środku. Niestety nie wiem czy to model fabryczny czy robiony samodzielnie.
Cysterna:
Omnibus:
Dane techniczne:
Silnik: Maybach Diesel OM54 lub Daimler-Benz OM57 - wysokoprężny z wtryskiem pośrednim
Liczba cylindrów: 6 w układzie rzędowym
Pojemność: 11200 ccm (OM54) lub 12528ccm (OM57)
Moc: 135 KM (OM54) i 150 KM (OM57)
Ładowność: 6500kg
Źródła:
www.webkits.com.br
www.classic-truck.de
Zebrał i opracował:
filippo