MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 1:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 11, 2010 2:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gdzie szukac zaworu powietrza dodatkowego w M110? Zdjecia obrazujace jego polozenie mile widziane?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 10:00 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Zawór ten mocowany jest w bloku silnika w płaszczu wodnym.
Są dwa rodzaje ,do d-jeta i do k-jeta
Nie mam zdjęcia wtryskowego motoru ale mam zdjęcie gaznikowego m110 -widac korek/zaślepke wkręcana w blok ktora sie wykreca i w to miejsce mocuje sie uchwyt zaworu i póżniej zawór.
Moze to i lepsze zdjecie ponieważ we wtryskowym M110 zawór skutecznie zasłania kolektor ssący


Załączniki:
DSCN1849.JPG
DSCN1849.JPG [ 37.03 KiB | Przejrzano 3417 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: śr sie 11, 2010 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Dzieki za odpowiedz. Chodzilo mi o wersje z K-Jetem. Czyli zawor to to ustrojstwo, ktore znajduje sie za aparatem zaplonowym i dochodzi do niego przewod "owiniety" wokol rozdzielacza oraz jakis przewod z bloku silnika a wychodzi przewod biegnacy do kolektora pod przepustnica? Nie zauwazylem przylaczy elektrycznych a powinnny chyba byc do podgrzewania bimetalu :o. No i po co ten przewod z bloku silnika? Czy zawor jest ogrzewany tak jak regulator fazy nagrzewania przez to, ze jest przymocowany bezposrednio do bloku?
Moj pacjent chodzi juz calkiem poprawnie ale ma mocno podwyzszone obroty - przypuszczam, ze winny jest wlasnie ten zawor o ktory pytam.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 12:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Zawór ma dwa krócce
-jeden łączy sie z filtrem powietrza
-drugi łączy sie z kolektorem ssącym za przepustnicą systemem gumowych przewodów
czyli jest to zawór by-pass czyli obejściowy -podaje powietrze do kolektora przy zamkniętej przepustnicy.
Zawór jest "zanurzony" w płynie chłodzacym wiec zamyka sie płynnie w funkcji temperatuty silnika(płynu)
silnik zimny to pełne otwarcie.
To dodatkowe powietrze potrzebne jest dla pracy zimnego i rozgrzewającego się silnika.
Jak jest uszkodzony to sie nie zamyka i obroty po nagrzaniu sa nadal wysokie przy przymknięciu przepustnicy-wystarczy zatkac zasilanie zaworu z filtra aby ustalic czy zawór jest sprawny.
Nie dochodza zadne kable elektryczne do zaworu
Regulator fazy nagrzewania jest ogrzewany ciepłem bloku silnika(nie bezpośrednio płynem)i ma dodatkowo bimetal ogrzewany elektrycznie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Dzieki Marcin za obszerna odpowiedz. Znam funkcje obu tych urzadzen (w ogole przestudiowalem calego K-Jeta podczas "rozklejania" ukladu paliwowego w kombi). Sadzilem, ze bimetal w zaworze powietrza dodatkowego jest ogrzewany dodatkowo grzalka elektryczna tak jak ma to miejsce w regulatorze fazy nagrzewania. Juz sie martwilem o demontaz tego ustrojstwa ale rada z zatkaniem przewodu jest bardzo cenna - chodzi o ten otwor posrodku obudowy filtra?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 10:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
chodzi o ten otwor posrodku obudowy filtra?

Chyba tak nie wiem bo nie pamiętam już ...
W moim byłym 280E na D- jecie miałem zawór ten uszkodzony a że kosztował chore pieniądze w ASO to miałem to po prostu zaślepione,
Przy odpalaniu na zimno wystarczyło uchylić nieco przepustnicę i "przytrzymać" nieco nogą pedał gazu i po chwili silnik juz nie gasł i jazda...zawór jest potrzebny tylko do czasu nagrzania nieco motoru więc da się jeżdzic bez niego...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pn sie 16, 2010 11:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
No i po diagnozie: zawor nie dziala :(. Powietrze do tego zaworu pobierane jest spod klapy spietrzajacej tym przewodem:
Załącznik:
IMG_8955_1.JPG
IMG_8955_1.JPG [ 40.96 KiB | Przejrzano 3325 razy ]

Po jego scisnieciu silnik zaczyna pracowac prawidlowo (obroty ponizej 800 min^-1). Zawor ma wprawdzie srube do regulacji ilosci powietrza ale nie sadze zeby dalo sie nia ustawic prawidlowe obroty - zreszta dlaczego mialbym ja w ogole ruszac skoro nic sie w ukladzie nie zmienilo a samochod przed awaria pracowal prawidlowo? Juz sie ciesze na wyciaganie tego ustrojstwa :-?.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 11:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Operacja wykonana i na szczescie udana ;)

Zawor siedzi pod kolektorem wydechowym, na wysokosci drugiego cylindra i w stanie zamontowanym wyglada tak:

Obrazek

a po wyjeciu tak:

Obrazek

Jest to zawor termostatyczny - dziala na takiej zasadzie jak termostat ukladu chlodzenia z ta tylko roznica, ze wraz ze wzrostem temperatury zamyka sie a nie otwiera. No i medium, ktore przez niego przeplywa jest powietrze a nie ciecz chlodzaca. Moj byl zatarty. Wystarczylo obficie potraktowac go odrdzewiaczem i klikakrotnie zanurzyc obudowe od strony zasobnika z ciecza rozszerzalna we wrzacej wodzie a nastepnie ostudzic.

Tak wyglada zawor otwarty (zimny):

Obrazek
a tak zamkniety (goracy):

Obrazek

W zwiazku z tym, ze zawor ten umieszczony jest w najnizszym punkcie plaszcza wodnego, jego demontaz umozliwia solidne wyczysczenie ukladu chlodzenia. Oczywiscie wykorzystalem te okazje a ilosc wyplukanego szlamu przekroczyla moje najsmiejsze oczekiwania. Na koncu pozostalo juz tylko zalozenie nowej uszczelki (numer czesci: A114 203 00 80, cena 7,07 EUR netto, czyli prawie 40 zl brutto :o), montaz zaworu i regulacja ilosci powietrza dodatkowego na goracym silniku za pomoca sruby regulacyjnej (znajduje sie miedzy aparatem zaplonowym a glowica, dostep od przodu silnika). Wystarczylo cwierc obrotu i silniczek - gdy sie zagrzeje - pieknie trzyma 650 obr/min :). Dziala rowniez podwyzszanie wolnych obrotow po wlaczeniu klimatyzacji (choc sama klima jest "do nabicia").

Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna sprawa: do czego sluzy przewod zaznaczony na zdjeciu na czerwono? Jest on polaczony z kolektorem ssacym oraz kanalem powietrza dodatkowego:

Obrazek

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 2:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Daję się jakoś reperować ten zawór?

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 5:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
A o czym niby traktuje moj poprzedni post? :-?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mam nowe przysłowie... co głupiemu po oczach...

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: śr lip 27, 2011 4:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Jak wyjąłeś to ustrojstwo, mój mechanik chce rozebrac pół samochodu, żeby się do tego dostać...

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: śr lip 27, 2011 8:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Albo twoj mechanik jest matolem albo chce cie niezle wyruchac na kosztach robocizny. W obu przypadkach rozgladnalbym sie za innym ;). Od spodu jest piekny dostep - nie trzeba odkrecac ani jednej srubki poza opaskami na przewodach powietrza i srubami mocujacymi sam zawor do bloku. Po jego wyjeciu goraco polecam plukanie bloku bo tak sie sklada, ze siedzi on na samym dole plaszcza wodnego i ilosci szlamu, ktore mozna wyplukac przechodza wszelkie pojecie. No i dobrze jest wymienic uszczelke - watpie zeby po kilkudziesieciu latach stara nadawala sei do ponownego zastosowania.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr lip 27, 2011 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
kielbik pisze:
Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna sprawa: do czego sluzy przewod zaznaczony na zdjeciu na czerwono? Jest on polaczony z kolektorem ssacym oraz kanalem powietrza dodatkowego:

Obrazek
Zle ze mna skoro cytuje juz sam siebie a jeszcze gorzej jezeli sam odpowiadam na zadane przeze siebie pytania ale skoro przez blisko rok nikt sie nie kwapil to pewnie juz sie nie pokwapi :roll:. Otoz przewod zaznaczony na czerwono ma za zadanie dostarczenie powietrza do cylindrow 3-6.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 10:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Dzięki za info. Uszczelkę mam. Chciałem go dziś rano zabić i poleciałem do niego z wydrukami z tego wątku...
Ale okazuję się, że cała lista (EGR, ABS, tempomat) włożonych dla Szwajcarów wypasów nieco zmienia sytuację wokół silnika.
Taki ścisk, że nie mogłem wsadzić telefonu, żeby zrobić zdjęcie...
:|

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl