przekladka z 2.4 czy 2.3 na 300d z 123 to nielada wyczyn no chyba ze ta 3.0d jezdzila wczesniej w kaczce....bo skoro nie to czeka cie nie lada boj...robilem to wiem...jezeli jakikolwiek silnik to polecil bym ci z mrcedesa mb100 poniewarz byly to silnik jako ostanie starego typu w nowej budzie ...co mam na mysli, ano to ze 2.4 silnik w 123 wyszedl ostatni w 85r ,A w mb 100 szedl do chyba 96/97r wiem bo sciagnolem wlasnie mb100 z wloch z 96r z silnikiem 240d i wrzucilem do kaczki... poczciwa 207 z 79r *jest inna pokrywa zaworowa... fakt bo wlew oleju masz od przodu taka smieszna szyjka ,a w 123 wlew jest od gory.. *bagnet oleju ale to nie problem przerzucic * lapy silnika * obudowa wraz z podstawa fltra oleju kaczka idzie pod katem ok 45 stopni do tylu w dol a 123 pionowo do gory... *jezeli silnik 3.0 wkladasz to dochodzi chlodnica oleju ..wiec i przesuniecie oryginalnej na bok + przewody * wentylator ...ilosc lopatek - mniejsze grzanie sie w korkach *terminal grzania swiec z4 na 5 cyl.dot silnika 3.0d/2.9d a(przy 2.3 lub 2.4) tylko plag and play(kwestia jeszcze swiec zarowych jaki model starego czy nowego typu ... inne terminale ) *demontarz sprzegla na wraz z kolem zamachowm na busowskie,kaczki jest grubsze *zmiana flanszy tej za kolem zamachowym inny rozstaw srob kaczka a 123 oraz inny rozrusznik *podstawa alternatora w innym miejscu naciag paska,wynikajaca z innej budowy kolektora ssacego sam alternator jest ok * przystawki oraz ciegla gazu *kolektor ssacy jak i wydechowy na zestaw z kaczki,pamietam u mnie jeszcze inna podstawa filtra paliwa byla oraz wspomagnie...jednym slowem najlatwiej bylo przewalic z mb100 bo silnik o 10 lat mlodszy oraz mniej zabawy a 123 praktycznie adoptujez tylko slupek.... 3.0 bym odradzal jak juz to 2.9 dlatego ze 3.0 nie dokonca znosil dobrze w budzie kaczki a szczegulnie jak trafil pod ciazka noge ...czeste przegrzewanie sie jednostki ,bo skrzynia i mosty z kaczki niestety nie sa dopasowane do tego motoru,a i gabaryty i urzytkowanie swoje robia.Z kolei wkladac to pod 5tke skrzynie i szybki most to lepiej wozyc 2,9 czy 2,3bo niema tyle zabawy i jednostka napedowa napewno lepsza...ale to moja sugestia z wlasngo doswiadczenia i kolegow ktorzy nie raz kombinowali ...i zdecydowanie 3.0 bym odradzal do kaczki co innego 2.9 to totalnie inny silnik... Daj znac co rzuciles za silnik i jakies fotki dla potomnych,,,,niech sie dowiedza czym to pachnie pozdrawiam
_________________ W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240 Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200 E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY
|