Ja zapytam przewrotnie: dlaczego decydujesz się na remont? Czy coś wskazuje na to że jest konieczny?
Planujesz wymianę tłoków na nadwymiarowe? M110 to nie OM61x - tutaj słowo remont nie znaczy to samo
Rok temu przy okazji wymiany głowicy robiłem także przegląd dołu i skończyło się na wymianie wszystkich uszczelek oraz pierścieni.
Za wyjęcie bloku z auta, oczyszczenie, poskładanie i zapakowanie silnika do auta zapłaciłem w Łodzi ok 2500zł (sama robocizna).
Do tego części (często kupowane po znajomości):
- napinacz łańcucha rozrządu Swag 100,00 zł
- uszczelka miski Reinz 65,00 zł
- łyżwa napinacza łańcucha Swag 110,00 zł
- używana głowica + planowanie 330,00 zł
- Uszczelniacz wału korbowego przód Elring EL284785 33,43 zł
- Łańcuch rozrządu SWAG (IWIS) 250,00 zł
- Uszczelniacz wału korbowego tył (sznur) Elring
- Pierścienie tłokowe Mahle 270,00 zł
- Uszczelka głowicy Reinz 123,00 zł
- Uszczelka konsoli wałków MB 96,00 zł
- Zestaw uszczelek pokrywy zaworów Glaser 83,00 zł
- Uszczelniacze zaworowe Elring 22,00 zł
- Uszczelka kolektora ssącego Reinz 24,00 zł
- Komplet uszczelek kolektora wydechowego 33,00 zł
- Śruby koła zamachowego (3szt) 36,00 zł
- Śruby koła zamachowego Febi (4szt) 40,00 zł
Na liście nie ma rzeczy oczywistych typu drobne uszczelki itp. Łącznie wydałem ok 4500-5000zł.
Jak do tego doliczysz tłoki, panewki, etc. to to 10tys zł może być zbyt małą kwotą :/