Robert Belzyt pisze:
Chcę założyć pięciobiegową skrzynię do mejej mercedes. Niestety nie mam do niej krótszego wału i cięgieł, jeśli ktoś z Was to robił, to może podzieliłby się informacjami jakiej długości mają być nowe cięgła i skrócony odcinek wału (zapewne w 300D skrzynia pójdzie bardziej do tyłu niż w 4-ro cylindrowych) Słyszałem także, że między skrzynię a wał dodatkowo montuje się tłumik drgań co wymagało by jeszcze krótszego wału, CO WY NA TO?
Jaki tlumik drgan?? chodzi Ci o sprzeglo metalowo gumowe laczace wal z jednej strony ze skrzynia a z drugiej z mostem?? to to jest fabrycznie montowane..... no a jesli chodzi o Twoj przypadek to potrzebujesz najkrotszy wal..... poniewaz silnik 300D i skrzynia 5 - silnik dluzszy o cylinder od pozostalych i skrzynia dluzsza... I z tego co pamietam to chyab odcinek od skrzyni do lozyska podporowego bedzie maksymlanei skrocony *tak jest bynajmniej w tym posrednim wale czyli np silnik 4 cylindrowy ze skrzynia 5 biegowa albo silnik 300D z 4 biegowa)
a ciegla.... ciegla to spokojnie mozna przeciac, wyciac kawalem i zespawac.. co prawda z walem tez tak robia ale nie przemawia to do mnie..... no i oporcz ciegiel jeszcze do wymiany lewarek ..