Warning: Declaration of description_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /var/www/w114-115.org.pl/w/wp-content/themes/Canyon/functions.php on line 146
Co nam powie VIN... (o naszych Mercedesach)? | MB/8 Club Poland - Klub i forum Mercedes-Benz W114, W115, W123, W116, W124. W201

Kupujesz używane auto? Sprawdź co mówią liczby.

Nie kupuj grata! Naucz się odczytywać numery nadwozia. Niestety często można trafić na auta, które w swoim długim żywocie poddane były wielu przeróbkom przez co prezentują się kompletnie inaczej niż w momencie opuszczenia fabryki… Inny silnik? Skrzynia manualna zamiast automatycznej? Zmieniony kolor? Braki wyposażeniu? Oględziny wymarzonego Mercedesa należy rozpocząć od sprawdzenia nr identyfikacyjnego VIN (VIN czyli Vehicle Identification Number 🙂 ). Będziesz wiedział drogi czytelniku, czy informacje ukryte w liczbach pokrywają się z rzeczywistym stanem auta….

Obecny VIN:

WDB 126 020 1A 405312 – VIN od lipca ’83 roku
__\____\____\__\_\___\
___1___2___3__4_5___6

1. ŚWIATOWY SYMBOL PRODUCENTA:
Pierwsze trzy litery: WDB, czyli Mercedes-Benz

2. KOD PRODUKCYJNY TYPU:
Pierwsze trzy cyfry:
168 – A klasa A140-A190 CDI/Turbodiesel od 1997 r.
201 – 190-190D E/D 2.5/D 2.5 Turbo/E 2.6/E 1.8 od 1982 do 1993 r.
202 – C klasa C180-C280 Diesel/Kompresor/Turbodiesel/CDI/T od 1993 do 2000 r.
203 – C klasa nowa C180-C320 CDI/Kompresor/T/4matic od 2000 r.
123 – 200-300 E/D/TD/C/CE od 1976 do 1986 r.
124 – 200-500 E/D/TD/C/CE/4matic od 1985 do 1996 r.
210 – E klasa E200-E430 /Diesel/Kompresor/Turbodiesel/CDI/T/4matic od 1995 r.
126 – S klasa 260-560 SE/SEL/SEC od 1979 do 1992 r.
140 – S klasa 300-600 SE/SEL/SEC od 1990 do 1999 r.
220 – S klasa S320-S600 CDI/lang/Pullman od 1998 r.
107 – SL 280-560 od 1972 do 1989 r.
129 – SL 300-600 od 1989 r.
215 – CL CL500-CL600 od 1999 r.
170 – SLK SLK200-SLK320 Kompresor od 1996 r.

3. MODEL AUTA:
Kolejne trzy cyfry:
wybrane przykłady najpopularniejszych w Polsce aut:
168: 031 – A 140; 033 – A 160; 008 – A 170 CDI
201: 024 – 190 E; 029 – 190 E2.6; 122 – 190 D; 126 – 190 D 2.5; 128 – 190 D 2.5 turbo
202: 018 – C 180; 023 – C 230; 024 – C 260 kompresor; 120 – C 200 D; 125 – C 250 D; 035 – C 180; 006 – C 220 CDI
123: 020 – 200; 023 – 230; 223 – 230 E; 033 – 280 E; 120 – 200 D; 126 – 220 D; 123 – 240 D; 130 – 300 D
124: 020 – 200; 021 – 200 E; 120 – 200 D; 080 – 200 T; 180 – 200 TD; 125 – 250 D; 130 – 300 D; 193 – 300 TD turbo
210: 035 – E 200; 055 – E 320; 072 – E 420; 006 – E 220 CDI; 020 – E 300 D; 017 – E 290 turbo D; 016 – E 270 CDI
126: 020 – 260SE: 021 – 280 S; 022 – 280 SEL; 037 – 500 SEL; 039 – 560 SEL; 045 – 560 SEC;
140: 032 – 300 SE; 033 – 300 SEL; 050 – 500 SE; 051 – 500 SEL; 056 – 600 SE
220: 070 – S 430; 178 – S 600; 028 – S 400 CDI

4. UKŁAD KIEROWNICZY:
Kolejna jedna cyfra:
1 – lewostronny;
2 – prawostronny;
5 – lewostronny (prod. poza Niemcami);
6 – prawostronny (prod. poza Niemcami)

5. ZAKŁAD PRODUKCYJNY:
Kolejna jedna litera:
A, B, C, D, E – Sindelfingen/ Niemcy
F, G, H – Bremen/ Niemcy
I, K, L, M, N – Woerth/Niemcy
P, R, S – Duesseldorf/Niemcy
U – Manheim/Niemcy
V,W – Gaggenau/ Niemcy
X- Graz/Niemcy
J – Rastatt/Niemcy

6. NUMER PRODUKCYJNY KOLEJNEGO EGZEMPLARZA:
Kolejne ostanie 6 cyfr.

Starszy numer karoserii i starszy VIN:

123 043 12 007505 – numer od ’60 do ’80 roku
__\___\__\_\___\
__2___3__4_5___6

WDB 123 243 12 001522 – numer VIN od ’80 do lipca ’83 roku
__\____\____\__\_\___\
___1___2___3__4_5___6

1.ŚWIATOWY SYMBOL PRODUCENTA:
Pierwsze trzy litery: WDB, czyli Mercedes-Benz

2. KOD PRODUKCYJNY TYPU:
Pierwsze trzy cyfry:
107 – 280-560 SL/SLC/5.0 od 1972 do 1989 r.
108 – 250-300 S/SE/SEb/SEL/3.5/4.5 od 1965 do 1972 r.
109 – 300 SEL/3.5/4.5/6.3 od 1965 do 1972 r.
110 – 190-230 Dc/D od 1961 do 1968 r.
111 – 220-280 SE/SEb/3.5 od 1961 do 1971 r.
113 – 230-280 SL od 1961 do 1971 r.
114 – 230-280 E/C/CE od 1968 do 1976 r.
115 – 200-240D 3.0 od 1968 do 1976 r.
116 – 280-450 S/SE/SD/SEL/6.3 od 1972 do 1980 r.
123 – 200-300 E/D/TD/C/CE od 1976 do 1986 r.

3. MODEL AUTA:
Kolejne trzy cyfry:
wybrane przykłady najpopularniejszych w Polsce aut:
107: 042 – 280SL; 044 – 450SL; 045 – 380SL; 046 – 500 SL; 048 – 560SL, 022 – 280SLC; 024 – 450SLC; 025 – 380SLC; 026 – 500SLC
108: 012 – 250S; 014 – 250SE; 015 – 300SEb; 016 – 280S; 018 – 280SE; 019 – 280SEL; 067 – 280SE 4.5; 068 – 280SEL 4.5
109: 015 – 300SEL; 016 – 300SEL/8; 018 – 300SEL 6.3; 056 – 300SEL 3.5, 057 – 300SEL 4.5
110: 010 – 190c, 200; 110 – 190Dc, 200D; 011 – 230
111: 010 – 220b; 012 – 220Sb; 014 – 220SEb; 010 – 230S;
114: 015 – 230/230.6; 010 i 011 – 250; 060 – 280; 062 – 280E; 021 i 023 – 250C; 022 – 250CE; 073 – 280C; 072 – 280 CE
115: 015 – 200; 010 – 220; 017 – 230.4; 115 – 200D; 110 – 220D; 117 – 240D; 114 – 240D 3.0
116: 020 – 280S; 024 – 280SE; 025 – 280SEL; 028 – 350SE; 029 – 350SEL; 032 – 450SE; 033 – 450SEL; 036 – 450SEL 6.9; 120 – 300SD Turbodiesel

4. UKŁAD KIEROWNICZY:
Kolejna jedna cyfra:
1 – lewostronny
2 – prawostronny
5 – lewostronny (prod. poza Niemcami);
6 – prawostronny (prod. poza Niemcami)

5. RODZAJ SKRZYNI BIEGÓW:
Kolejna jedna cyfra:
0 – manualna
2 – automatyczna

6. NUMER PRODUKCYJNY KOLEJNEGO EGZEMPLARZA:
Kolejne ostanie 6 cyfr.

GDZIE SZUKAĆ NUMERU NA KAROSERII I TABLICZEK ZNAMIONOWYCH?

Gdzie odnajdziemy numer identyfikacyjny VIN w Mercedesach?

w modelach 110 na podłużnicy pod filtrem powietrza
w modelach 108,109,114 i 115 na wzmocnieniu przed chłodnicą obok rygla maski;
w modelach 116,123 i 126 na środku ściany czołowej w komorze silnika;
w modelach 124 i 201 na ścianie czołowej w komorze silnika, po prawej stronie obok półki akumulatora;
w modelach 210 i 140 na ścianie działowej.

Tabliczka wygląda tak:

a)Starsza do ’80 roku:

b)Nowsza po ’80 roku:

Znajduje się ona na wzmocnieniu przed chłodnicą obok rygla maski.
Jest też tam jeszcze tabliczka lakierowana, z której można dowiedzieć się jakie autko powinno mieć wyposażenie dodatkowe.
Druga tabliczka wygląda tak (nie we wszystkich autkach jest taka):

Źródło – Szafir.
Całkowite przeredagowanie i uzupełnienie – Pioterek.

Comments are closed.

  • MB/8 Club Poland