When it comes to Replica Watches, quality matters most. A Rolex Replica gives you the prestige look, while Reptime brings together collectors who value affordability and authenticity in design. Perfect for anyone who appreciates timeless style without breaking the bank.

Mercedes_Benz_Klasa_S_Cabriolet_03

Stuttgart. Ceniony samochód marzeń z lat 60. spotyka gwiazdę tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie – nowy Mercedes-Benz Klasy S Cabriolet podąża tradycją otwartej Klasy S (serie 111 i 112) z okresu 1961-1971. Niepowtarzalny, ekskluzywny design, wysmakowany wystrój kabiny i najnowocześniejsza technologia to elementy charakteryzujące koncepcje obu tych kabrioletów.

 

„Dzisiaj, po 44 latach, przyjaciołom naszej firmy możemy znów zaoferować otwarty wariant Klasy S. Nowa Klasa S Cabriolet symbolizuje naszą pasję do ponadczasowej, ekskluzywnej mobilności – pasję, którą dzielimy z naszymi klientami” – podkreśla Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż osobowych Mercedesów.

Mercedes-Benz S-Klasse Coupé Cabrio ( A 217 ) 2015

Wraz z nową Klasą S Cabriolet Mercedes-Benz ustanawia nowy standard w dziedzinie budowy najbardziej komfortowego kabrioletu na świecie. Udoskonalony system ochrony przed wiatrem AIRCAP, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, podgrzewane podłokietniki i fotele – także z tyłu – oraz w pełni automatyczna, inteligentna klimatyzacja tworzą unikalną koncepcję kontroli klimatu w kabinie.

Nowa Klasa S Cabriolet kontynuuje długą, wspaniałą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako szczególnie ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami – począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952.

Mercedes_Benz_Klasa_S_Cabriolet_08

Po kabrioletach z rodziny „Pontonów” – 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 – zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111. To wyjątkowo elegancki, czteroosobowy kabriolet, którego design do dziś uchodzi za ponadczasowy. W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych wersji tej serii: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz wprowadzona później topowa odmiana 280 SE 3.5 z silnikiem V8. Łącznie, w fabryce w Sindelfingen wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy – tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.

Mercedes_Benz_Klasa_S_Cabriolet_07

 

Kabriolety Mercedes-Benz należą dzisiaj do najbardziej poszukiwanych klasycznych samochodów – i odzwierciedlają to ich rosnące ceny. Według amerykańskiej firmy Hagerty, specjalizującej się w wycenie pojazdów zabytkowych, otwarty 280 SE 3.5 z ostatniego roku produkcji – 1971 – w stanie zasługującym na notę 2 kosztuje około 290 tys. dolarów. Jeszcze 10 lat temu było to 115 tys. dolarów. A wspomniana suma wcale nie należy do rekordowych: przykładowo, doskonale zachowany egzemplarz tego modelu na sierpniowej aukcji RM Auctions zmienił właściciela za 429 tys. dolarów.

Ostatni 6-cylindrowy model 280 SE (1969) w tej samej kondycji jest dziś wyceniany przez Hagerty na około 75 tys. dolarów – o 30 tys. więcej niż 10 lat temu. Cenę wczesnego 220 SE szacuje się na około 84 tys. dolarów.

tekst i foto: Daimler

Comments are closed.

  • MB/8 Club Poland