When it comes to Replica Watches, quality matters most. A Rolex Replica gives you the prestige look, while Reptime brings together collectors who value affordability and authenticity in design. Perfect for anyone who appreciates timeless style without breaking the bank.

Karl Benz urodził się w Karlsruhe 5 stycznia 1844 roku. Pochodził z niezamożnej rodziny. Ojciec jego wykwalifikowany ślusarz był maszynistą kolejowym, a dziadek – kowalem. Po nich właśnie Karl Benz odziedziczył zdolności techniczne i zamiłowanie do wszelkich mechanizmów, w wieku dwóch lat stracił ojca. Zostawszy półsierotą, mimo bardzo złych warunków materialnych ukończył najpierw szkołę, a potem gimnazjum w Karlsruhe.

Uczył się bardzo dobrze, zwłaszcza fizyki i chemii, które były jego ulubionymi przedmiotami. Dzięki uporowi matki, która widziała jego nieprzeciętne zdolności, w 1864 roku ukończył szkołę inżynierską w Karlsruhe. Studia rozbudziły jego zainteresowania w kierunku budowy maszyn i silników. Lata pracy w różnych fabrykach maszyn upewniły go, że kierunek studiów, który obrał i któremu chciał się poświęcić, to właśnie to. Po śmierci matki w 1870 roku zdecydował się porzucić pracę. Marzenia o własnym warsztacie spełniły się. Wraz ze znajomym kupił niewielką działkę z budynkiem i rozpoczął wytwarzać drobne przedmioty metalowe. Niestety, jego wspólnik nie pozwalał mu na żadne prace i doświadczenia z zakresu budowy silników. Zrozpaczony Benz postanowił się usamodzielnić. Z posagu żony (w międzyczasie ożenił się z Bertą Pigner) spłacił wspólnika i stal się właścicielem upragnionego warsztatu. Rozpoczął prace nad budową silnika, zapominając o interesach warsztatu, w wyniku czego w 1877 zbankrutował.

Szczęśliwie okazało się, że opracowany przez niego spalinowy silnik dwusuwowy działa, Benz złożył w 1879 wniosek do urzędu patentowego, który odrzucono ze względu na opatentowanie silnika tego typu w Anglii rok wcześniej. Otrzymał jednak patent na urządzenie zasilające na paliwo, co umożliwiło mu założenie nowej spółki i rozpoczęcie produkcji małych silników dwusuwowych. Uzyskiwane dochody przeznaczał na eksperymenty związane z budową pojazdu napędzanego silnikiem. Wszystkie trudności techniczne rozwiązywał sam i znowu przeszkodzili mu wspólnicy nie wyrażający zgody na takie eksperymenty na terenie fabryki.
Benz postanowił więc odejść. W 1883 roku z innymi wspólnikami założył kolejną firmę. Pracował teraz podwójnie – w ciągu dnia w warsztatach przedsiębiorstwa i nocami w swoim pomieszczeniu koło domu. Założona firma otrzymała nazwę Benz & Co. Rheinische Gasmotoren Fabrik, a wspólnikami Benza zostali Max Rosę i Fridrich Wilhelm Esslinger. Dzięki temu Benz zaczął urzeczywistniać swoje marzenia o zbudowaniu samobieżnego pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym. W 1885 roku z jego warsztatu koło domu wyjechał trójkołowy pojazd napędzany jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem wewnętrznego spalania Wszystkie elementy pojazdu były oryginalnym rozwiązaniem konstrukcyjnym Benza.


W styczniu 1886 roku pojazd uzyskał patent. Po kilku latach prób i badań Benz zaprezentował model “Velo” – pierwszy automobil, który doczekał się seryjnej produkcji. W 1890 roku produkcją jego samochodów zainteresowali się dwaj niemieccy przemysłowcy, którzy wspólnie z Benzem utworzyli zakłady Benz & Cie. Benz nieprzerwanie pracował nad nowymi rozwiązaniami. W roku 1897 skonstruował słynny silnik nazwany “kontr motor” Silnik był dwucylindrowy, leżący, miał przeciwbieżne tłoki. Firma oferowała całą gamę nadwozi i zyskiwała coraz większą popularność, a rekordy sportowe utrwalały jej renomę. W 1926 roku doszło do połączenie z firmą Daimlera. W ten sposób powstał Daimler-Benz. Karl Benz osiągnął swój cel, jego marzenia się spełniły. Powstała firma produkująca nowoczesne samochody, których nazwa i znak w przyszłości stały się symbolem motoryzacji.

Oprac. tekstu: MacKuz

Foto: Daimler

Categories: Historia MB

Comments are closed.

  • MB/8 Club Poland