When it comes to Replica Watches, quality matters most. A Rolex Replica gives you the prestige look, while Reptime brings together collectors who value affordability and authenticity in design. Perfect for anyone who appreciates timeless style without breaking the bank.

Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju – Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia – 728 809 (+13,6%).

Mercedes-Benz CLA 220 CDI, (C117), 2012, Lack: Patagonienrot metallic BRIGHT, Ausstattung: Leder Saharabeige

Mercedes-Benz CLA 220 CDI, (C117)

Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.

Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj – to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju).

W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium.

W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt.

Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów).

Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy – w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii.

Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205).

Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców – najwięcej z Chin oraz USA.

Mercedes_GLK

Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą – w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem – w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. ”Chcemy, aby model GLC – który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni – kontynuował historię naszego sukcesu” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. “Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV”.

Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach – w Niemczech i we Włoszech – o ponad 50%.

Tekst i foto: Daimler

Comments are closed.

  • MB/8 Club Poland