Warning: Declaration of description_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /var/www/w114-115.org.pl/w/wp-content/themes/Canyon/functions.php on line 146
Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce - MB/8 Club Poland - Klub i forum Mercedes-Benz W114, W115, W123, W116, W124. W201

Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju – Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia – 728 809 (+13,6%).

Mercedes-Benz CLA 220 CDI, (C117), 2012, Lack: Patagonienrot metallic BRIGHT, Ausstattung: Leder Saharabeige

Mercedes-Benz CLA 220 CDI, (C117)

Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.

Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj – to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju).

W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium.

W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt.

Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów).

Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy – w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii.

Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205).

Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców – najwięcej z Chin oraz USA.

Mercedes_GLK

Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą – w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem – w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. ”Chcemy, aby model GLC – który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni – kontynuował historię naszego sukcesu” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. “Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV”.

Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach – w Niemczech i we Włoszech – o ponad 50%.

Tekst i foto: Daimler

Comments are closed.

  • MB/8 Club Poland